actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th November 2011, 18:52
Lore.Vanmarcke Lore.Vanmarcke is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: St.-Antonius Zoersel
Posts: 89
Thumbs up MAS nu al meest bezochte museum in België

ANTWERPEN - Het Museum aan de Stroom (MAS) op het Antwerpse Eilandje heeft zes maanden na de opening al meer dan 570.000 bezoekers ontvangen. Daarmee steekt het MAS het Brusselse Magritte museum (425.000 bezoekers in 2010) vlot voorbij als meest bezochte museum van België.

Vijfenvijftig procent van de bezoekers betaalt ook effectief een ticket voor een of meerdere van de tentoonstellingen, de rest houdt het bij de gratis wandelboulevard met panorama op het dak. Het MAS wil in de toekomst blijven inzetten op tijdelijke en innovatieve exposities en lichtte daarover donderdag al een tipje van de sluier.

De wandelboulevard krijgt in 2013 een inkleding rond het thema 'Sport', waarbij onder meer de Olympische Spelen van 1920 in Antwerpen aan bod zullen komen. In 2014 staat een groots opgezette tentoonstelling gepland rond 'Religie en Vrijzinnigheid'. Voor het eerst zouden in één expositie alle geloofsgemeenschappen en vrijzinnigen aan bod komen. Onder meer de onlangs aan de Joodse Gemeenschap terugbezorgde thorarol zou er aan het publiek gepresenteerd worden.

'De bezoekersaantallen overtreffen alle verwachtingen', zegt ook schepen van Cultuur en Toerisme Philip Heylen. 'Vooraf hadden we gehoopt op 250.000 bezoekers tijdens het eerste jaar.' Het ziet ernaar uit dat die cijfers ongeveer viermaal hoger zullen liggen. Dat heeft ook de nodige problemen inzake infrastructuur met zich meegebracht zoals gebarsten tegels op het dakterras en uitvallende liften en roltrappen, maar de directie maakt zich sterk dat die problemen intussen zo goed als verholpen zijn.

Bron: http://www.standaard.be - donderdag 17 november - (http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20111117_108)

Mijn mening: Ik vind dit een zeer leuk artikel omdat het MAS al na zes maanden na de opening meer dan 570 000 bezoekers heeft ontvangen tegenover dat het Magritte museum in een heel jaar maar 425.000 bezoekers krijgt. Uiteindelijk zijn dat ook nog veel bezoekers maar het aantal dat het MAS aan bezoekers heeft vind ik zeer knap. Zelf bezoek ik ook graag museums maar het MAS heb ik nog niet bezocht. Wat ik ook leuk vind is dat ze al spreken over hun gedachten wat ze in de toekomst gaan doen. Zoals dat de wandelboulevard in 2013 een inkleding rond het thema 'Sport' krijgt, waarbij onder meer de Olympische Spelen van 1920 in Antwerpen aan bod zullen komen. Deze wil ik zeker gaan bezoeken omdat ik me interesseer in sport en zeker omdat toen DÉ Olympische spelen in Antwerpen waren. Maar ik ga niet wachten tot 2013 om het te bezoeken, ik wil het zeker al vroeger gaan bezoeken.
Uiteindelijk met zoveel bezoekers op 6 maanden denk ik dat het MAS wel is een goede kans zou kunnen maken bij de top van de Europese museums.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th November 2011, 19:29
Emily Warpy Emily Warpy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Heultje
Posts: 28
Ik vind het zeer positief dat het MAS al zoveel bezocht is. Ik denk dan ook dat het de moeite waard is om er eens een keertje naartoe te gaan. Ik denk dat het museum zijn succes te danken heeft aan het feit dat ze zoveel verschillende kunstvormen aan bod laten komen. Ook de mooie locatie speelt in hun voordeel. Het museum is ook vaak bewierookt door diverse media. Ik ben er zelf nog niet geweest maar ik zou er graag eens naartoe gaan.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 18th November 2011, 17:12
dorien.wellens dorien.wellens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Zoersel
Posts: 108
Ik ben overlaatst zelf in het MAS geweest en ik vond het gewoon prachtig. De buitenkant van het museum straalt geen museum uit, ik denk dat het daarom meerdere mensen aantrekt om toch maar het MAS eens te gaan bezoeken. Ook is het museum gemakkelijk bereikbaar. Toch ook een factor die meespeelt tegenwoordig. Conclusie: voor iedereen die nog niet in het MAS geweest is, het is een echte aanrader! Je hoeft zelfs niet in het museum zelf te gaan. Het (gratis) uitzicht boven is prachtig!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.