actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th April 2013, 09:23
Tinne.Joosen Tinne.Joosen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herentals
Posts: 71
Chauffeur negeert rijverbod al na enkele uren

WETTEREN - De politiediensten hebben een hardleerse chauffeur voor een poosje uit het verkeer gehaald. Woensdag liep een man tegen de lamp nadat hij een positieve drugstest had afgelegd. Zijn rijbewijs werd rond de middag ingetrokken voor 15 dagen. De man had ook een hoeveelheid cannabis bij zich. De politie verwittigde de man dat ze hem in de gaten zouden houden om te voorkomen dat hij terug zou gaan rijden. Maar die boodschap viel in dovemansoren, want rond 18.48 uur reed de man opnieuw vrolijk met zijn wagen rond. Hij werd door een alerte politieploeg opgemerkt op het Felix Beernaertsplein. Geen medelijden deze keer: het voertuig van de man werd in beslag genomen. Een nieuwe drugstest bleek nu negatief.

bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...130418_00546574

Eigen mening:
Ik denk dat het in een geval als dit geen oplossing is om een rijverbod van 15 dagen te geven. Uit de gevolgen blijkt dat het niet werkte maar ik denk ook dat mensen die onder invloed (van drugs) achter het stuur kruipen niet leren uit hun fouten in amper 15 dagen. De gevolgen die rijden onder invloed met zich kunnen meebrengen zijn naar mijn mening veel groter dan de straf, een rijverbod van 15 dagen. Ofwel moet de duur van deze straf toenemen zodat het écht vervelend is dat je je rijbewijs moet missen (al blijkt dat deze persoon daar geen punt van maakt en gewoon zonder de baan opgaat). Een werkstraf, eventueel bij verkeersslachtoffers, die de man bewust maakt van de gevaren lijkt me veel nuttiger. Er is natuurlijk niets ergs gebeurd, maar beter voorkomen dan genezen denk ik dan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:15.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.