actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th May 2013, 09:33
S*lvia.Verelst S*lvia.Verelst is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herselt
Posts: 86
Man vermoord in New York omdat hij homo is

Man vermoord in New York omdat hij homo is

In New York is een man vermoord en volgens de politie had de dader duidelijk homofobe motieven. De moord gebeurde vlak bij een café dat symbool staat voor de strijd om holebirechten in de VS.

De 32-jarige man Mark Carson werd lastig gevallen door de dader vrijdagavond. De dader, een 33-jarige man, riep homofobe slogans, schold hem uit en schoot het slachtoffer uiteindelijk door het hoofd.

De dader bedreigde nog enkele mensen, sloeg op de vlucht, maar werd uiteindelijk ingerekend door de politie. Daarbij bleef hij homofobe slogans roepen. "Het gaat hier duidelijk om een misdaad, ingegeven door haat", heeft de politie afgelopen nacht gezegd op een persconferentie.

De voorbije weken zijn er verschillende incidenten geweest waarbij homo's werden aangevallen, maar het is de eerste keer dat er een dode valt. De moord gebeurde vlak bij het café Stonewall Inn in Greenwich Village, een plaats die symbool staat voor de jarenlange strijd om holebirechten in de VS.

Bron: deredactie.be 19/5/2013

Mening: Ik vind het afschuwelijk om dit te moeten lezen. Wat kan je er nu tegen hebben dat een man gelukkig kan zijn met een man of een vrouw gelukkig kan zijn met een vrouw? Zolang ze van elkaar houden is dat toch goed? Ik kan best begrijpen dat je het er moeilijk mee hebt, maar is dat een reden om iemand te vermoorden? Het is erg om te lezen dat zo'n dingen toch nog gebeuren en dat dan in een toch wel zeer ontwikkelde stad.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th May 2013, 10:48
B*eke Janssens B*eke Janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Kasterlee
Posts: 100
Het is inderdaad verschrikkelijk om zoiets te lezen. Dit zou niet meer mogen gebeuren in deze moderne tijden. Toch verschiet ik er niet van dat dit gebeurt in een stad zoals New York. Hier wonen zoveel verschillende mensen van verschillende culturen en overtuigingen samen. Dit kan soms botsen en natuurlijk zitten hier soms ook extremisten bij.
Al een geluk behoort België tot een van de meest homovriendelijkste landen van de wereld. Hopelijk kunnen hierdoor een voorbeeld zijn voor andere landen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 19th May 2013, 10:59
S*effi.Goetschalckx S*effi.Goetschalckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 140
Ik ben het ook eens met de vorige meningen. Iedereen mag toch zijn eigen keuzes maken! Iedereen mag toch gelukkig zijn en of dit nu met een man of een vrouw is, dit maakt voor mij ook niet uit! In onze maatschappij komt er stilletjes aan meer respect voor holebi's maar dit zorgt er niet voor dat we dergelijke toestanden kunnen vermijden. Er zal altijd wel iemand tegen deze mensen zijn. Ik zou nog kunnen begrijpen dat sommige mensen hier niets van moeten weten maar respecteer dan hun keuze en laat ze met rust. Je hoeft omwille van je standpunt nog altijd geen moord te plegen! Laat die mensen toch gewoon doen, als zij maar gelukkig zijn!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 19th May 2013, 12:59
T*omas.Tielemans T*omas.Tielemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Lier
Posts: 65
Dat is het probleem van de Verenigde Staten natuurlijk. Aan de ene kant hebben we de democraten met Obama, die vooruitstrevend zijn. Langs de andere kant zitten we met de meest conservatieve Republikeinen die tegen alle nieuwe dingen zijn. Het homo-huwelijk is voor dergelijke partijen dus onbespreekbaar wat erg jammer is. Gelukkig zijn we in Europa toch iets verder ontwikkeld en zijn dergelijke zaken in vele landen wel al bespreekbaar. Het is wel nog steeds een illusie dat dit al in alle Europese landen geldt, dit is nog zeker niet het geval en er is nog werk aan de winkel.
__________________
Zoek het geluk onderweg en niet aan het einde van de weg, want dan is de reis afgelopen.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 19th May 2013, 14:37
R*xane.van.looveren R*xane.van.looveren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herenthout
Posts: 63
Ik begrijp gewoon niet hoe mensen zo kortzichtig kunnen zijn. Het is niemand anders zijn zaak als iemand holibi is. Laat de mensen gewoon zelf kiezen en respecteer dit. Om dan niet enkel haatdragend te zijn maar dan ook nog geweldpleging of moord te plegen is ronduit onacceptabel.
Waarom kunnen mensen elkaar niet gewoon accepteren zoals ze zijn en vredig samenleven. Dit is nu zo moeilijk toch zeker niet?!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.