actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th December 2013, 23:12
Kristof.S*erckx Kristof.S*erckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2013
Locatie: Retie
Posts: 20
De Lijn past op 1 februari 2014 tarieven aan

Een rit met De Lijn wordt op 1 februari van volgend jaar gemiddeld 1,37 procent duurder. De tarieven van de abonnementen en lange ritten met een Lijnkaart worden aangepast aan de gestegen levensduurte. Korte ritten met een Lijnkaart, biljetten en sms-tickets worden niet duurder. Dat meldt de vervoersmaatschappij vrijdag.
De prijs van de jongerenabonnementen gaat licht omhoog. Een jongerenabonnement voor -25 jaar, de Buzzy Pazz, kost voortaan 183 euro voor een jaar en 67 euro voor drie maanden. Dat is een stijging met 1 euro. Een Buzzy Pazz voor een maand slaat 0,10 euro op tot 23,60 euro.

Een Omnipas (25+) zal 249 euro kosten voor een jaar, 91 euro voor drie maanden en 32 euro voor een maand. De Lijn geeft 20 euro korting op een gecombineerd abonnement NMBS-De Lijn. Daarbij komt de korting van de NMBS.

Voortaan betalen 65-plussers die niet in Vlaanderen wonen en mensen met een sociaal abonnement (Omnio-WIGW-statuut en Vervoersgarantie) 38 euro voor een jaarabonnement.

Een rit van 3 of meer zones met een Lijnkaart kost vanaf februari 1,90 euro en 1,40 euro met een Lijnkaart % (een Lijnkaart tegen verminderd tarief). De laatste aanpassing van de ritprijs voor een rit van 3 zones en meer met een Lijnkaart dateert van 2011.

bron: De Standaard

mening: Het openbaar vervoer gaat zichzelf de dieperik in helpen door altijd maar duurder te blijven worden. ze spreken in dit artikel enkel over de prijzen die je met verminderd tarief krijgt, ik persoonlijk zie niet in waarom ik 3 euro zou betalen om te wachten op een bus die te laat komt, waar je meestal geen zitplaats op hebt en je dan niet eens afzet waar je moet zijn. Bovendien is de bus zeer traag dankzij zijn vele stops en omwegen langs alle gehuchten, uit persoonlijke ondervinding weet ik dat ik zelf met de fiets sneller op school ben dan met het openbaar vervoer, en dit is niet de bedoeling over 15 km. Voor mij is het openbaar vervoer zijn prijs niet meer waard, wel krijgen ze me gemotiveerd om met de fiets te rijden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.