actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th October 2014, 08:23
Jessica G*ens Jessica G*ens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Herentals
Posts: 22
Aantal geboortes blijft stijgen in Brussel

Aantal geboortes blijft stijgen in Brussel

Het aantal geboortes in het Brussels gewest blijft alsmaar stijgen, zo blijkt uit de recentste statistieken van het Observatorium voor Gezondheid en Welzijn. In 2012 werden er 19.355 kindjes geboren, tegen 19.111 het jaar voordien, zo schrijven La Dernière Heure en La Capitale vandaag. “Brussel is het enige gewest waar het aantal geboortes toeneemt. Dat komt door de bevolkingssamenstelling: de bevolking is jonger dan in Vlaanderen of Wallonië”, klinkt het.
Ongeveer de helft van de baby’s (49,4 procent) heeft een Belgische moeder. Moeders uit andere landen van de Europese Unie zijn goed voor 22,3 procent, uit Marokko 10,2 procent en uit Sub-Sahara-Afrika 6,8 procent.
De 19.355 geboortes uit 2012 vertegenwoordigen een stijging met 27,7 procent tegenover 2002.

bron: http://nl.metrotime.be/2014/10/08/n...gen-in-brussel/

mening: Eerst en vooral wil ik duidelijk zeggen dat ik zeker geen racist ben maar dat het me wel opvalt dat iets meer dan de helft van de Brusselse bevolking die kinderen krijgen een andere nationaliteit hebben. Niets mis mee maar vaak zijn het mensen met een andere nationaliteit die het moeilijk hebben om in onze maatschappij mee te draaien. Waarom wil je eigenlijk kinderen als je het zelf moeilijk hebt? Denk ik altijd. Maar het kan natuurlijk zijn dat ik me vergis aangezien er hiervan niets in het artikel staat vermeld.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.