actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th October 2014, 08:33
Sarah.G*ivers Sarah.G*ivers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Vosselaar
Posts: 78
Merkel wil vrij verkeer voor werknemers in EU behouden

Merkel wil vrij verkeer voor werknemers in EU behouden

Bondskanselier Angela Merkel ziet een beperking van het vrij verkeer van werknemers binnen de Europese Unie, zoals de Britse premier Cameron wil, niet zitten. Dat zegt ze vandaag in een interview met de krant The Sunday Times.

"Duitsland zal niet tornen aan het fundament van het vrije verkeer binnen de EU", aldus Merkel. Premier Cameron wil het aantal laaggeschoolde werknemers uit andere lidstaten van de EU beperken. Merkel wil wel praten over het tegengaan van uitkeringsfraudes door arbeidsmigranten, maar ziet het beperken van het vrije werknemersverkeer niet als oplossing daarvoor.

Bron:De Morgen 26/10/2014

Mening: In het artikel gaat het over Angela Merkel die niet akkoord gaat met het voorstel van David Cameron. Hij wil namelijk het vrij verkeer van werknemers binnen de Europese Unie beperken. Ik vind het goed dat Angela Merkel niet zomaar het fundament van het vrij verkeer wil aanpassen. Ik vind dat iedere inwoner van een land van de Europese unie het recht heeft om in een ander Europees land te gaan werken. Ik vind het jammer dat David Cameron laaggeschoolde werknemers het recht van vrij verkeer wil afnemen. Ik vind het echter wel belangrijk dat er naar een manier gezocht wordt om de uitkeringsfraudes van arbeidsmigranten tegen te gaan, er gaat namelijk veel geld mee gemoeid en voor een goede economie lijkt mij dit ook belangrijk. Ik vrees wel dat het niet gemakkelijk zal zijn om die uitkeringsfraudes van arbeidsmigranten tegen te gaan. De mens is namelijk heel vaardig in het vinden van achterpoortjes.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.