actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th December 2014, 22:34
Elke.L*uwerysen Elke.L*uwerysen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Merksplas
Posts: 127
‘Leerlingen die te laat komen door staking, krijgen voldoende tijd voor examen’

‘Leerlingen die te laat komen door staking, krijgen voldoende tijd voor examen’

Volgens topman Lieven Boeve van het katholiek onderwijs zullen leerlingen die maandag te laat komen wegens de staking, voldoende tijd krijgen om hun examen af te werken.

De regionale staking in Vlaams-Brabant, Waals-Brabant en Brussel verlamt maandag wellicht het openbaar vervoer in het centrum van het land. Daardoor geraken werknemers en studenten waarschijnlijk moeilijker op hun bestemming. En dat midden in de examenperiode.

‘Voor kinderen die er helemaal niet raken, zal mogelijk hetzelfde gelden als voor zieke kinderen: zij krijgen wellicht een inhaalexamen’, zegt Boeve. ‘Ik ga er ook van uit dat kinderen die wat te laat komen, toch voldoende tijd krijgen om hun examen te kunnen afwerken.’

Bron: De Standaard, 05/12/2014
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141205_01413938

Mening: Ik ben tevreden met het beleid dat het katholiek onderwijs voorstelt. Iedere leerling moet de kans krijgen om op een degelijke manier zijn/haar examen te maken. Te laat op school komen brengt stress met zich mee, ik denk dan ook dat leerlingen de kans moeten krijgen om even op hun positieve te komen en dan te starten aan het examen. Op deze manier kunnen ze er zeker van zijn dat voldoende tijd voorzien wordt, ook voor diegene die te laat komen. Ik vind wel, dat als mensen uitstel krijgen omwille van het openbaar vervoer dat plat zal liggen, ze ook effectief moeten kunnen bewijzen dat ze met het openbaar vervoer naar school komen. Ze moeten dan ook echt alle mogelijkheden open houden, familieleden, vrienden die hen naar school kunnen brengen. Als er echt geen mogelijkheid is om op school te raken vind ik het wel een goed initiatief om inhaalexamens aan te bieden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.