actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th May 2010, 15:51
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Joeri en Ivan, misschien lezen jullie best Shana haar post in plaats van mijn posts dan, want zij heeft mijn mening vrij goed (misschien zelfs beter) geformuleerd.

Joeri, als jij in mijn posts een persoonlijke aanval ziet, dan zie je het verkeerd. Ik doelde zeker niet op jou persoonlijk. Als mijn post al wat aanvallend overkomt is het doordat ik misschien wat geïrriteerd was doordat je stellingen poneert die niet wetenschappelijk onderbouwd zijn. Als je wat research had gedaan had je geweten dat hersencellen maar in zeer beperkte mate herstellen. Door zo'n stellingen krijgt dit onderwerp een verkeerde onderbouwing en daarvoor is het te belangrijk in mijn ogen.

Citaat:
Het feit dat je dan ook nog probeert mij wat belachelijk te maken schiet bij mij ook wel in het verkeerde keelgat

Ik vermoed dat je hiermee doelt op het feit dat ik je gerust van meer bronnen wilde voorzien, maar dat ik dacht dat je die zelf ook wel zou kunnen vinden. Ik begrijp dat je hierin eventueel zou kunnen zien dat ik je belachelijk wilde maken, maar dat zou zeer onvolwassen en not done van me zijn en dat was niet mijn bedoeling (ik sta tenslotte voor de klas). Ik meende oprecht dat ik vermoedde dat je dat wel allemaal zelf zou kunnen opzoeken. De manier waarop ik het zei, was misschien wat cru, maar de bedoeling was goed.

Citaat:
Als ik jou redenering mag volgen ben ik op dit moment een hersenloos biervat dat vanaf zijn 11 jaar aan de drank zit. Klopt toch he? Dat laat je uitschijnen in je laatste opmerking.

Laat ik mijn uitspraak dan even nuanceren: bij veel jongeren kan één pintje tot meerdere leiden en dan zal er na verloop van tijd een probleem optreden wat betreft ontwikkeling van de hersenen.
Op je 11 een glaasje alcohol drinken is in die zin 'erg' omdat je dan het idee geeft/krijgt dat alcohol onschadelijk is. Dat is niet zo en dat is het probleem. Ik zeg helemaal nergens dat iedereen die op zijn 11 een glaasje alcohol drinkt een 'hersenloos biervat' wordt, maar de kans erop vergroot wel.

Citaat:
Oké, alcohol moet zeker geen dagelijkse gewoonte worden van 11-jarigen, maar een glaasje kan toch geen kwaad?

Laten we deze stelling even overdragen naar een ander onderwerp: één sigaretje kan toch geen kwaad? Zo af en toe, moet toch kunnen op je 11?
Mee eens of niet?
Dit is wat ik bedoelde met mijn uitspraak.

Citaat:
Te veel alcohol heeft ook gevolgen op andere vlakken dan alleen maar de hersencellen.

Volledig mee eens!

Ivan, je hebt gelijk dat ik - voor meer dan één reden - principieel tegen alcohol ben.

Voor degenen die nog steeds vinden dat één glaasje toch geen kwaad kan, bekijk even onderstaand filmpje en kom dan nog eens terug: http://player.omroep.nl/?aflID=5966532 (trek er even wat tijd voor uit, want het duurt wel een dik half uur. Maar als je geïnteresseerd bent in dit onderwerp een must see!)
Luister ook goed naar wat de moeder van Suzanne rond 33.20 min zegt over het advies van de dokter om niet meer te drinken... Haar dochter is net enkele dagen ontslagen uit het ziekenhuis als gevolg van comazuipen en heeft van de dokter het advies gekregen om de eerste maanden geen druppel meer aan te raken om haar lever te helpen herstellen.
Geloof me, die moeder haar denkwijze leeft bij meer ouders dan je denkt (zie hieronder).

Ik heb voor Nederlands een les 'kijken' opgebouwd rond dit fragment voor een klas van 2BVL. Achteraf heb ik dan met hen hier ook een gesprek over gehad en wat ik daar hoorde heeft de mening die ik hier verkondig alleen maar versterkt. Alle leerlingen hadden vanaf hun plechtige communie voor de eerste keer alcohol mogen drinken en er waren er zelfs enkele bij die geregeld een glaasje mochten meedrinken, ouders vonden dat hoegenaamd geen probleem.
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.