actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th April 2012, 19:32
Leen.Buyens Leen.Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Mar 2012
Locatie: Gierle
Posts: 87
Brandweerman minstens 14 jaar cel in voor aansteken dodelijke bosbranden

In Australië moet een 42-jarige brandweerman minstens 14 jaar de cel in voor het stichten van een natuurbrand waardoor 10 mensen om het leven kwamen en 150 huizen werden vernield. Dat heeft een rechtbank in Melbourne bepaald.

De brandweerman stichtte de brand in februari 2009 in Churchill, op de dag waarop in de staat Victoria een serie natuurbranden woedde als gevolg van hitte en droogte. Bij elkaar kwamen ruim 170 mensen in de vlammen om in de grootste natuurramp ooit in Australië.

De rechtbank veroordeelde de brandweerman tot meer dan 17 jaar gevangenisstraf met de mogelijkheid om na 14 jaar vervroegde vrijlating te vragen.

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bu...osbranden.dhtml

Ik vraag me soms af of sommige mensen een waardebesef hebben. Deze brandweerman alvast niet volgens mij. Hoe kan je als brandweerman zelf brand stichten? Iets soortgelijks zijn de politieagenten die gestolen portefuilles achterhouden. Zij stelen zelf, terwijl ze eigelijk de rechtmatige eigenaars moeten zoeken om de portefuille terug te geven.
Ik vind het niet meer dan juist dat de man minstens 14 jaar in de cel zalm moeten doorbrengen. Niet alleen voor brandstichting, ook voor het vernielen van andermans eigendom. Dit doe je niet, deze man zou zijn beroep nooit meer mogen uitoefenen!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.