actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th April 2012, 12:14
anneleen.van.saet anneleen.van.saet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Mol
Posts: 141
Universiteiten vechten marketingoorlog uit

In hun jacht op studenten hebben de vijf Vlaamse universiteiten vorig jaar 1,8 miljoen euro uitgegeven aan reclame, 12 procent meer dan in 2009. De Universiteit Antwerpen spant de kroon, zo bericht De Morgen woensdag.
De Universiteit Antwerpen gaf vorig jaar 602.751 euro uit, een verdubbeling in twee jaar tijd. "Voor 2009 waren we, zelfs in eigen stad, niet de eerste universiteit waar een jongere aan dacht", legt directeur communicatie Jan Dries uit. "Uit marktonderzoek bleek dat we pas als vierde in beeld kwamen. ’UWA? ’, zeiden jongeren dan."

De KU Leuven gaf vorig jaar ruim 570.000 euro uit aan reclame. De Vrije Universiteit Brussel (VUB) gaf het minst uit van de vijf Vlaamse universiteiten: 161.451 euro.

Volgens de krant is de strijd om de student vooral een jacht op geld. De Vlaamse overheid betaalt een flinke subsidie bij inschrijving. "Meer studenten betekent dus meer financiële middelen", luidt het.

Bron:
DS online
woensdag 04 april 2012: belgaAuteur bvb

Mening:
Dit artikel kwam voor mij helemaal niet shockerend over. Iedereen die op het einde van het secundair afstudeert, weet dat universiteiten en hoge scholen alles doen om studenten naar hun school te lokken. Je kan het hen ook niet kwalijk nemen. Als universiteit en als hoge school krijg je namelijk subsidies per student. Meer subsidies betekent dan ook meer middelen en voor een universiteit meer naamsbekendheid.
Ik was ook niet verwonderd te lezen dat de universiteit van Antwerpen het meest uitgaf aan publicatie. Dit omdat de universiteit, in de ogen van vele studenten, als minderwaardig wordt bevonden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 5th April 2012, 11:03
stef.colebunders stef.colebunders is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Geel
Posts: 89
Het is jammer om te lezen dat de universiteiten zoveel uitgeven aan publiciteit. Ik vind het logisch dat ze de leerlingen op de hoogte willen stellen van de waarde van hun opleidingen en welke opleidingen zij te bieden hebben maar zoveel geld geven aan publiciteit vind ik een beetje te ver gaan. Per student extra subsidies krijgen maar weten dat die subsidies vervolgens toch terug in publiciteit veranderen…
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.