actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th March 2010, 14:52
Sanne Wauters Sanne Wauters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Heist-op-den-berg
Posts: 109
Transport van maaltijdcheques overvallen

Transport van maaltijdcheques overvallen in Wezemaal
Op de parking van de Delhaize in Wezemaal (Rotselaar) is vanmorgen iets na 7 uur een transporteur van maaltijdcheques overvallen door twee mannen. Volgens Luc Verstraeten, woordvoerder van de lokale politie, werden bij de overval maaltijdcheques buitgemaakt ter waarde van ongeveer 50.000 euro. De daders zijn, ondanks een grote klopjacht die de politie opzette, nog steeds spoorloos. Niemand raakte bij de overval gewond.

Intern circuit
De koerier kwam maaltijdcheques ophalen die door klanten waren binnengebracht in de betrokken Delhaize. "Hij werkt in opdracht van Accor, dat de waarde van de maaltijdcheques uitbetaalt aan de warenhuizen. Delhaize stempelt cheques af na afgifte door de klanten. Het is dan ook de vraag hoe de overvallers de waarde ervan kunnen verzilveren. Mogelijk hebben ze een intern circuit om de cheques te gelde te maken, want men kan er wellicht zelf aankopen mee doen in andere firma's", aldus burgemeester Dirk Claes (CD&V) van Rotselaar.

Gat in markt
Uit informatie, die Claes inmiddels ontving van de federale politie, blijkt dat er de afgelopen tijd opvallend meer transporteurs van maaltijdcheques overvallen worden dan voorheen. "Blijkbaar hebben de overvallers hier een gat in de markt ontdekt. Zou het niet beter zijn dat deze transporten uitgevoerd worden door bewakingsfirma's? Die doen dergelijke transporten telkens met twee koeriers en maken gebruik van gepantserde voertuigen", aldus Claes. (belga/lpb)
24/03/10


Eigen mening:
Wat kan je nu doen met deze maaltijdcheques? Je moet inderdaad in het circuit binnengeraken vooraleer je hier iets mee bent. Als gewone consument, kan je met afgestempelde maaltijdcheques niets doen. Als je ziet hoeveel baar geld er in de winkels ligt, dan vraag je jezelf wel af waarom die mannen gekozen hebben voor de maaltijdcheques. Ik werk zelf in een grootwarenhuis, en ik sta geregeld aan de kassa. Als we een drukke dag hebben, dan is er heel wat geld in omloop. En dan spreek ik voornamelijk over baar geld, want het aantal maaltijdcheques varieert enorm hard.

Ik had enkele jaren geleden een relatie met een jongen die geldproblemen had. Mijn vader was vertegenwoordiger bij slagers en restaurants, en hij ontving ook geregeld maaltijdcheques die hij moest afstempelen. Op een dag had hij bij ons thuis een envelop liggen met zowel geld als maaltijdcheques. Toen ik van school thuis kwam, was mijn vriend spoorloos verdwenen. Ik belde hem maar hij nam niet op. Pas om 8 uur 's avonds kregen we telefoon van de politie dat hij zichzelf was komen aangeven. We beseften dat we geluk gehad hebben, had hij de tweede envelop opengedaan, had hij baar geld gevonden. Maar hij had de verkeerde open gemaakt en zag de maaltijdcheques zitten. Hier kon hij echter niets mee doen. Hij dacht dat er in de andere envelop ook maaltijdcheques zouden zitten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.