actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th December 2015, 11:34
hannes.v*nderlinden hannes.v*nderlinden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 21
Premier Michel: "Ons normale leven zal er nog lang anders uitzien"

datum: 12/12/15

"We moeten de waarheid zeggen, dit gaat nog lang duren. De vorige eeuw werden we geconfronteerd met twee dramatische wereldoorlogen, daarna volgde de Koude Oorlog. Nu is een nieuw hoofdstuk voor Europa aangebroken: dat van een anonieme vijand die bereid is om zichzelf op te blazen", aldus premier Charles Michel vandaag in een interview met Het Nieuwsblad, waarbij hij voor het eerst terugblikt op de hectische periode na de aanslagen in Parijs en de verhoogde terreurdreiging.

De premier noemt het moment dat hij vrijdagavond 20 november door OCAD op de hoogte werd gebracht over de verhoogde terreurdreiging "het moeilijkste uit zijn carrière". "Ongezien, besefte ik. Ik heb dat nog nagevraagd bij mensen van de veiligheidsdienst. Nog nooit, echt nooit, werd een eerste minister in België geconfronteerd met zo'n informatie", luidt het.

Michel steekt niet weg dat we ons zullen moeten aanpassen aan een permanente terreurdreiging in Europa. "We moeten zo snel mogelijk terugkeren naar een normaal leven. Maar het is mijn persoonlijke overtuiging dat een 'normaal' leven er in de toekomst anders zal uitzien. We zullen moeten leren leven met een beetje meer controle van de bagage en van de identiteiten, en nog andere veiligheidsmaatregelen."


Bron: http://www.demorgen.be/binnenland/p...tzien-bef6dd42/


Eigen mening: ik vind het zeer verstandig dat onze premier met deze uitspraak naar buiten komt. Er zullen nog wel een deel van vlammig zijn die nog hopen om zo snel mogelijk naar het leven van voordien terug te keren op vlak van vrijheid. Michel maakt met deze uitspraak toch al een beetje duidelijk dat we ons 'normale leven'' van vroeger toch wat gaan moeten aanpassen aan de hedendaagse tijd met zijn bijhorende dreigingen. Ik vind het dus zeer goed dat de belangrijkste man van ons land hier heel realistisch en open in blijft.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 12th December 2015, 21:31
s*ebe.keersmaekers s*ebe.keersmaekers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Retie
Posts: 79
Realistisch

Ik ga akkoord met Hannes. Het is positief dat premier Michel met deze realistische uitspraak naar buiten komt. De politiek is vaak zeer goed in het verbloemen van zaken en het geven van vaag, nietszeggend advies. Er waren bijvoorbeeld ongetwijfeld mensen die niet (meer) geloofden in een veelzeggend, duidelijk en haalbaar klimaatakkoord. Michel komt nu echter naar buiten met een uitspraak die bij iedereen door het hoofd spookt maar die weinig mensen durven uitspreken. De wereld en ons dagelijks leven zal er inderdaad nog lange tijd anders blijven uitzien en we mogen onze ogen daar niet voor sluiten, we moeten ze net open doen en die anonieme vijand verslaan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.