actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th November 2012, 21:15
a*melie.van.den.broeck a*melie.van.den.broeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 117
Woensdag vakbondsactie bij De Lijn

De dienstverlening bij De Lijn zal woensdag allicht ernstig verstoord worden in de provincie Antwerpen. Dat meldt de vervoersmaatschappij maandag. Een geplande vakbondsactie tegen de besparingen van De Lijn en het gewijzigde aanbod in Antwerpen is de aanleiding.
Hoewel de manifestatie pas om 13.30 uur start aan de Antwerpse Franklin Rooseveltplaats, wordt al vanaf 's ochtends voor hinder gevreesd.

"Wie naar de Antwerpse binnenstad wil, moet meestal overstappen. De slechte doorstroming van tram en bus maakt overstappen onbetrouwbaar, wat de totale reistijd verhoogt", klinkt het in de aankondiging van de actie vanwege de vakbonden ACV Openbare Diensten, ACOD en ACLVB. Ze verwijzen daarmee naar de beslissing van De Lijn, mede op vraag van het Antwerpse stadsbestuur, om steeds meer streekbussen al aan de stadsrand te laten eindigen. Daar kunnen reizigers overstappen op een tram naar de binnenstad.

Die situatie zorgt echter voor heel wat gemor bij reizigers. Naast de toename van de reistijd zouden ook heel wat trams nu overvol zitten, zoals op lijn 15 tussen Boechout en Linkeroever. "We hebben al verschillende diensten aangepast", reageert Koen Peeters van De Lijn Antwerpen. "Via aangepaste rij- en buffertijden willen we de vertragingen beter opvangen en voorkomen dat vertragingen zich opstapelen zoals nu het geval is." Ook voor de overvolle trams wordt volgens De Lijn naar een oplossing gezocht.

Voor informatie over de dienstverlening in Antwerpen kan men woensdag terecht op www.delijn.be of op het infonummer 070 220 200.

Bron: Gazet Van Antwerpen
Datum: 26/11/2012

Eigen mening
Ik ben blij dat er eindelijk schot in de zaak komt. Dit vind ik nu een van de beste stakingen die De Lijn ooit zal doen, gewoon omdat de reizigers zelf ook constant klagen. Er zijn al verschillende Facebookgroepen opgericht die de oude diensten terugwillen en ik kan het wel begrijpen. Ik zit zelf op een van die bussen en kan vaak een kwartier later naar de bushalte vertrekken gewoon omdat de bus altijd vertraging oploopt. Van een van die Facebookgroepen ben ik dus fan en daar heb ik van een buschauffeur kunnen lezen dat zij vaak enkele lijnen na elkaar moeten rijden zonder pauzes en dat diegene die dan wel hun pauzes pakken te laat komen en vieze blikken krijgen van de reizigers. Het is dus zowel voor de reizigers als voor de chauffeurs zelf een enorm vervelend gebeuren terwijl het voor de complete hervorming geen probleem meer was. Geef mij dus maar terug de oude buslijnen in de provincie Antwerpen!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 27th November 2012, 12:01
Evelien.Verlinden Evelien.Verlinden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Wiekevorst
Posts: 120
Net zoals Amelie vind ik dit het beste nieuws sinds maanden. Tenslotte heeft de Lijn zwaar geknipt in zijn dienstregeling. Het is normaal dat je als bedrijf moet besparen in tijden van crisis, maar als je 10 euro meer per abonnement vraagt heb je toch al heel wat van dat verlies beperkt? Vele mensen zijn zwaar getroffen door deze besparingen en zijn dus helemaal niet meer tevreden. Dit merk je ook aan de massale petities die men in de scholen houdt om klacht in te dienen bij de lijn. Ook ik ben helemaal niet meer tevreden over de service die de Lijn nu biedt. Zo zijn er 4 bussen van mij afgeschaft, deze bestaan dus niet meer. Ook heb ik van 8 uur 's morgens tot 4 uur in de late namiddag geen bediening, en in het weekend rijden de bussen al helemaal niet. Het wordt dus tijd dat men hier iets gaat aan doen, want zo kan het niet langer!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.