actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th November 2009, 14:31
elise.van.den.brande elise.van.den.brande is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 39
Frank Vanhecke stapt uit het partijbestuur van Vlaams Belang

Frank Vanhecke neemt ontslag uit het partijbestuur van Vlaams Belang. Voorzitter Bruno Valkeniers betreurt de beslissing.

Vanhecke kon het al even niet meer vinden met de partijtop. Hij had het moeilijk dat Marie-Rose Morel geen ondervoorzitster mocht worden, vooral dan van Filip Dewinter en Gerolf Annemans. Hij stemde zaterdag dan ook tegen de visietekst van Valkeniers.

De meerderheid van de leden stemde gisteren wel voor. Een crisis werd zo vermeden, maar die lijkt na het ontslag van Vanhecke toch niet zo ver weg.

"We moeten vooruit"
"Ik denk dat hij consequent is met zijn houding", aldus Valkeniers in De Zevende Dag. "Zijn houding was wel zeer moeilijk geworden: tegen stemmen en dan nog in het partijbestuur zitten. Dit is een van de naschokken van gisteren." Valkeniers hoopt wel dat Vanhecke zich zal blijven inzetten voor de partij.

Nooit eerder nam een ex-voorzitter ontslag uit het partijbestuur van Vlaams Belang. "Dit is inderdaad nog nooit gebeurd, maar het zij zo", aldus Valkeniers. "We moeten nu vooruit met de rest van het partijbestuur, met de visie- en strategietekst die gisteren goedgekeurd is."

Nog naschokken
"Er zullen waarschijnlijk in de komende dagen nog een aantal naschokken gebeuren, zo is het nu eenmaal. Mensen moeten nu maar eens kleur bekennen. De visietekst is goedgekeurd, ook door Frank Vanhecke", besluit Valkeniers.

Vanhecke was tussen 1996 en 2008 voorzitter van de partij, toen nog het Vlaams Blok. De toekomstplannen van Vanhecke zijn nog onduidelijk. Momenteel is hij wel nog europarlementslid.

Bron: www.gva.be

Vanhecke zegt het Vlaams Belang vaarwel omdat de partij de lijn van vroeger niet meer wil aanhouden en de sterke rechte lijn van vroeger laat vallen om iets meer middelmatig te worden en zo dus de kiezers wil lokken voor hun partij. Volgens mij willen zij het zelfde pat op gaan als de NVA. Natuurlijk gaat deze zaak hun ook stemmen kosten, want elke verandering doet kiezers veranderen voor of tegen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 29th November 2009, 14:48
stef.ven stef.ven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Geel
Posts: 61
Hervormingen zijn nodig

Ik heb een deel van mijn eindwerk in het middelbaar nog geschreven over 'de neerval van het Vlaams Belang'. Ik ga hierin niet in detail treden, maar mijn mening is dat deze hervorming nodig was. Het VB is tijdens hun periode van 'macht' door de mand gevallen. Door het cordon sanitaire konden ze politiek weinig beginnen en wat ze probeerden te verwezelijken was bepaald op basis van frustraties. Door hun foute ideologie floreren nu de centrumrechtse partijen (Lijst Dedecker, NVA). Het VB is hiervan een beetje het marginale broertje geworden.

Door zich proberen gelijk te stellen aan de centrumrechtse partijen gaan ze enkele van hun stemmen kunnen bemachtigen (vooral de vroegere VB-stemmers die de utopische ideën van het VB beu waren). De stemmen die ze nu hebben gaan ze kunnen houden, want ze zijn nog steeds de meest rechtse partij van ons land.

Een win-win situatie lijkt mij

Het ontslag van Vanhecke was onvermijdelijk, want hij was de 'posterboy' van het VB met deze foute ideën (eigen volk eerst, straat zonder jihad, ...)
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 29th November 2009, 21:54
vincent.van.dyck vincent.van.dyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Mol
Posts: 66
Eindelijk een Vlaams Belanger die bij zijn verstand komt. Schitterend gewoon! De koers die het Vlaams Belang vaart is een zeer rationele koers. Het is gewoon lachwekkend hoe die Filip Dewinter daar gewoon racisme verkondigt. Dan heb je toch zoiets van welke achterlijke mens kan racisme goedkeuren? We hebben genoeg gezien wat er gebeurt is in het verleden en wat er kan gebeuren in geval van racisme. Dat leid alleen tot slechte dingen. Het is niet dat die stiekem ons land komen overnemen hé.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 2nd December 2009, 18:42
elise.van.den.brande elise.van.den.brande is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 39
De hervorming kan natuurlijk ook wel negatief uitdraaien voor het Vlaams Belang. Want Vanhecke is natuurlijk en blijft het boegbeeld van de harde aanpak, als hij zelf met een andere partij opkomt kunnen zijn stemmen verloren gaan bij het Vlaams Belang. Is er wel een partij die met hem wil samenwerken of kan hij het zelf doen? Ik zie hier geen mogelijkheid in, dus kan het wel eens een win-win-situatie zijn voor het Vlaams Belang, maar niet elke reclame is postieve reclame in de politieke wereld.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:29.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.