actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th November 2013, 18:20
S*ijn Verbraecken S*ijn Verbraecken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Nijlen
Posts: 83
Bellens moet vertrekken

Bellens moet vertrekken

Belgacom-topman Didier Bellens moet opstappen. Dat werd zojuist aan onze redactie bevestigd door een regeringslid. Officieel beslist de regering pas vrijdagnamiddag over het lot van de Belgacom-topman, maar de teerling lijkt dus nu al geworpen. Bovendien lijkt het ook onwaarschijnlijk dat Bellens kan rekenen op een zogenaamde gouden parachute. ‘Niemand binnen de regering wil die betalen’, klinkt het.
Normaal gezien zou de regering vandaag over het lot van Bellens beslissen, maar in extremis werd de bijeenkomst verzet. ‘In het belang van het bedrijf is het beter om de kern op het einde van de week te laten plaatsvinden’, luidde de uitleg in regeringskringen.

‘De regering laat de beslissing samenvallen met de sluiting van de beurs, om bij een ontslag een plotse val van het Belgacom-aandeel te vermijden’, zei Marc Janssens van beursvennootschap Petercam deze ochtend. ‘Alles wijst er zo op dat we naar een scenario exit-Bellens gaan.’

In de regering wordt het vertrek nu dus bevestigd. 'Hij zal weggestuurd worden. Als er al een premie zal zijn, zal ze zeer klein zijn. Maar vermoedelijk komt er geen premie. Er is nog een klein kansje dat hij zelf een goedkopere minnelijke schikking voorstelt of aanvaardt', zegt een minister.

'Ik wil niet weg'

De positie van Bellens werd onhoudbaar na zijn uitspraken vorige week over premier Elio Di Rupo (PS) die hij vergeleek met 'een klein kind dat om zijn sinterklaasgeschenk komt’. De regering noemde hij dan weer 'de moeilijkste aandeelhouder van Belgacom’.

Bellens weerlegt zelf de insinuaties dat hij zou aangestuurd hebben op een vertrek. ‘Ik wil niet vertrekken. Ik heb altijd gevochten voor de belangen van het bedrijf. Dat is een soort van fierheid geworden. Zowel voor mij als voor de 15.000 werknemers van het bedrijf’, aldus Bellens in een interview met Le Soir, De Standaard en het Nieuwsblad.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131114_00838579

Mening
Eindelijk lijkt de heisa rond Didier Bellens bijna van de baan. Dit onderwerp kwam de laatste dagen te veel in de media. Na de heisa die de vertrekpremie heeft opgewekt, zal hij nu maar een klein deel of niets krijgen. Ook hetgeen hij zei over de regering was er over. Dat de regering wacht tot morgen omwille van het aandeel lijkt mij een goed iets, anders zou dit een enorme invloed hebben op het aandeel van Belgacom. Dat hij vandaag zei dat hij niet weg wou, is voor mij ook geen verrassing. Hij wou volgens mij gewoon die heisa laten bekoelen. Daarom is het verstandig om nooit hoog van de toren te blazen en af te wachten wat er zal gebeuren.

Laatst aangepast door S*ijn Verbraecken : 14th November 2013 om 18:31.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.