actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th March 2008, 12:19
marliessomers marliessomers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: essen
Posts: 146
Scheidsrechter in ziekenhuis geslagen

Een Antwerpse scheidsrechter van 49 raakte zaterdag zwaargewond tijdens een uit de hand gelopen voetbalwedstrijd in Merksem. De wedstrijd ging tussen Reunion Merxem en Berchem City, twee vriendenclubs.

Toen de scheidsrechter een tweede gele kaart trok voor een speler van Berchem City werd hij door de spelers van die ploeg zwaar aangepakt. Hij werd voor racist uitgescholden. Hij incasseerde ook een klap met een ijzeren staaf en moest naar het ziekenhuis waar hij veertien hechtingen kreeg.

De politie kwam ter plaatse. De betrokken spelers, drie allochtonen tussen 20 en 22 jaar, sloegen na het incident op de vlucht. 's Avonds laat kon de politie hen vatten. Het overkoepelende verbond moet beslissen of de club en de spelers uitgesloten worden. (dhh)

stadaard
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th March 2008, 19:25
jan van hoogten jan van hoogten is offline
jan
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Heist op den berg
Posts: 97
Vredelievende sport

Ik begrijp dit dus echt niet. Ik speel zelf al jaren voetbal en heb al meermaals dingen gezien op een voetbalveld die echt niet door de beugel kunnen. Het begint altijd hetzelfde! De scheidsrechter(1 mens tussen 22 anderen) ziet iets niet tegoei, wat heel verstaanbaar is want je kan nooit alles zien op een voetbalveld, en plots is het relativeringsvermogen van een paar heethoofden volledig verdwenen. Het is echt triestig om dat te moeten zien.

Ikzelf fluit af en toe eens een matchke bij de duiveltjes. Dat zijn kindjes van 6 tot 9 jaar. Je kan het niet geloven hoe erg het zelf op die leeftijd er al aan toe gaat. En dan gaat het niet over de spelers zelf. Het gaat daar louter over losgeslagen ouders. Er zijn daar echt mensen bij dat je denkt, waar zijn die mee bezig. En dan wil ik lang niet iedereen over dezelfde kam scheren. Maar het komt frequent voor!
Ze staan daar dan naast de kant te tieren op hun zoontje, dat amper weet waar het bij voetbal om draait. Als hij niet goed schot overladen ze hem al met kritiek na de match. Ze hopen percies allemaal dat ze een Johan Cruyf op de wereld hebben gezet.

Als er dan ook maar het minste signaal is dat hun kindje onrecht wordt aangedaan is het natuurlijk groot lawaai en moet de scheidsrechter dat te horen krijgen. Zelfs wanneer het spel helemaal aan de andere kant van het veld is denken ze dat zij beter kunnen zien dan de scheidsrechter wat er gebeurde.
Het gevolg van dat alles is natuurlijk dat er binnenkort een groot tekort aan scheidsrechters dreigt. Wie wil zoiets nu nog doen? Er zijn al meerdere reportages op tv geweest waarin scheidsrechters kwamen getuigen over hoe ze in elkaar geslagen werden op het voetbalplein.
Ik heb het zelf ook eens bijna voorgehad. Ik floot een match van preminiemen(leeftijd 10-11 jaar) op een tournooi in Heist. Het was een stevige partij en op een begeven moment trapt een spelertje van Mechelen een spelertje van Ramsel achterna. één keer vond het kereltje blijkbaar nog niet genoeg en dus wou hij nog eens achterna trappen. Toen nam ik hem bij de kraag om hem tegen te houden waarna hij redelijk aggressief werd. Ik riep de trainer op het veld om hem mee naar de zijlijn te nemen(dat is de procedure in zo'n geval) en de trainer wist dat dit de juiste beslissing was. Hij had dit reeds zelf gezien en wou zelf dat zijn spelertje van het kwam. De vader van het kereltje had hierover echter een andere mening en moest door de medesupporters in toom gehouden worden want hij dreigde mij een pak rammel te komen geven. Wat arbitreren betreft... laat maar voor mij, ik doe het alleen nog wanneer de club echt scheidsrechters tekort heeft!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 17th March 2008, 19:47
stefanie Mermans stefanie Mermans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Dec 2007
Locatie: Arendonk
Posts: 56
reactie

Ik begrijp echt niet dat mensen hier zo in op kunnen gaan. Dat ze zo ver kunnen gaan voor een 'domme' voetbalmatch.
Dat je fan bent van een voetbalploeg, is niets mis mee. Dat je je laat horen als iets onterecht gebeurd, is ook niets mis mee, maar verder dan wat geroep en getier, mag het gewoon niet gaan.

Ik kan er echt niet bij dat mensen tot zoiets in staat zijn. Maar ja dit kan natuurlijk ook aan mij liggen.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 17th March 2008, 22:04
Eliene soontjens Eliene soontjens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: kasterlee
Posts: 92
waar gaat al dit noodeloosgeweld toch naartoe?
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 17th March 2008, 23:17
Karen 01 Karen 01 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Emblem (Ranst)
Posts: 112
Ik heb dit zinloosgeweld nooit begrepen.

Voetbal is normaal gezien een hobby, tenzij op zeer hoog niveau (en dan maak je nog geen gebruik van geweld), en dat doe je dus voor je plezier. Ik veronderstel dat de scheidsrechter deze wedstrijd ook "voor zijn plezier" floot. En ik vraag mij ook af hoe de spelers van Berchem City aan een ijzeren staaf raakte. Normaal moet een voetbalterrein toch voorzien zijn van veiligheidsmaatregelen, alé dat dacht ik toch.

Als ik dan al de ambitie zou hebben, ik zou denk ik nooit scheidsrechter willen zijn of worden. Over laatst was ik bij de kinesist en ging het ook over voetbal. Hij vroeg zich namelijk af waarom alle topvoetballers (bijna) altijd trainer wordt en niet scheidsrechter. Ik vond dat daar ook wel iets in zat. Ex-topvoetballers kennen de spelregels normaal toch het best of heel goed?!
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 19th March 2008, 14:11
jo.guns jo.guns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Vosselaar
Posts: 139
Onbegrijpelijk.. Dit geweld is toch echt wel voor niets nodig. Het is al zo moeilijk om scheidsrechters te vinden. Als ze dan nog geregeld geweld tegen de scheidsrechters gaan gebruiken, kan er binnen de kortste keren gewoon geen voetbal meer gespeeld worden.
Het is natuurlijk ook niet altijd even gemakkelijk als scheidsrechter om alles te zien wat er op het veld gebeurd. Daarvoor zijn er natuurlijk ook de lijnrechters.
Niet enkel in voetbal zien we dit geweld tegen de scheidsrechters. Ook tijdens volleybal of een basketbal hoor je af en toe wel eens dat er geweld gebruikt wordt.
Toch wel vreemd eigenlijk. Je speelt toch maar voor je plezier? Natuurlijk kom je dit op bepaalde niveaus wel tegen, ook omdat er heel wat geld van afhangt. Hier gaat het dan vooral om voetbal.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.