actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th April 2014, 18:33
D*ies.Stessens D*ies.Stessens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Retie
Posts: 74
Sponsors haken af voor Clippers-baas die ‘geen zwarten’ in zijn tribunes wil

De Amerikaanse basketbalbond NBA heeft een onderzoek geopend nadat opnames gelekt zijn waarin eigenaar Los Angeles Clippers-eigenaar Donald Sterling racistische uitspraken lijkt te doen. Verschillende multinationals hebben hun steun aan het basketbaltean ondertussen opgezegd.
De bekende Amerikaanse celebrity-website TMZ pakte donderdag uit met het opgenomen telefoongesprek waarin Clippers-baas Sterling zou te horen zijn met zijn vriendin V. Stiviano. In het gesprek uit Sterling zijn ongenoegen omdat Stiviano - nota bene zelf van Mexicaanse afkomst - foto’s had gepost op sociale media waarop ze met een Afro-Amerikaan te zien is.

‘Het stoort me heel erg dat je wil rondbazuinen dat je optrekt met zwarten’, verklaart de man op de opname. ‘Je kan slapen met hen. Je kan ze mee naar huis nemen, je kan doen wat je wil. Het enige dat ik vraag is dat je er niet mee te koop loopt, en dat je ze niet meeneemt naar mijn wedstrijden.’

In een reactie stelde Sterling dat de uitspraken in de opname ‘geen weerspiegeling zijn van zijn mening’ over Afro-Amerikanen. Ondertussen zaten advocaten van basketbalbond NBA wel samen met advocaten van V. Stiviano om de echtheid van de opnames te bepalen. De NBA maakt vanavond op een persconferentie de eerste conclusies van zijn onderzoek bekend.

Mercedes en Virgin haken af

Zondag toonden de spelers van de Clippers al hun ongenoegen door zich voor hun partij tegen de Golden State Warriors op te warmen met hun t-shirt binnenstebuiten, waardoor het logo van de ploeg verborgen bleef. Ze droegen ook zwarte pols-, armbandjes en kousen tijdens de wedstrijd.

Vier bedrijven, waaronder Mercedes en luchtvaartmaatschappij Virgin America, hebben ondertussen alle banden met de LA Clippers verbroken. 'De verklaringen die aan de eigenaar worden toegeschreven zijn totaal onverantwoord', verklaarde verhuurbedrijf CarMax nadat het een einde maakte aan een negenjarige samenwerking met het team.

Andere merken, zoals Red Bull en Kia, hebben alle reclame via het team voorlopig opgeschort.

Bron
De Standaard - 29/04/2014

eigen mening
Voor zij die de LA Clippers niet kennen, dat is een basketbalteam uit Los Angeles, spelende in de NBA. Ik ben de opnames zelf gaan opzoeken en ik moet toegeven dat ze vrij duidelijk en volgens mij niet vervalst zijn. Ik vind het dan ook geweldig dat een aantal miljoenen!sponsors zich onmiddellijk terugtrekken uit het team. Zo sturen ook zij een mooie boodschap in de wereled, zulke uitspraken kunnen uiteraard niet. Hopelijk doet de huidige baas binnenkort door alle commotie een stap opzij voor iemand anders. Het is jammer voor het imago van de club, en natuurlijk voor de spelers zelf dat de baas van je team zulke uitspraken doet.
Daarnaast vind ik het persoonlijk ook wel een hele rare uitspraak van de LAC-baas, omdat er in zijn team een heel aantal afro-amerikanen spelen (blijkbaar mag dat wel).
__________________
They got money for war, but they can't feed the poor
-Tupac
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.