actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th December 2013, 21:33
C*nthia.Peeters C*nthia.Peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Wijnegem
Posts: 75
‘Anti-islamsticker Wilders is walgelijk’

De Nederlandse regering veroordeelt de anti-islamsticker die voorman Geert Wilders van de rechtspopulistische Partij voor de Vrijheid (PVV) donderdag heeft gelanceerd. Vicepremier Lodewijk Asscher noemt het ‘een walgelijke sticker met als enige doel om te kwetsen’. Hij zei dat voor de camera van de openbare omroep NOS.


Volgens Wilders is de bedoeling van de sticker ‘niet om te kwetsen, wel om te choqueren’. ‘Het is mijn intentie om mensen te bevrijden van het juk van de islam. Om ze te vertellen waar die islam voor staat’, zei Wilders.

Wilders liet de anti-islamstickers drukken, die mensen bij hem kunnen bestellen. Op de sticker staat: ‘De islam is een leugen. Mohammed is een boef. De koran is gif.’ Een van de stickers heeft hij op de deur van zijn werkkamer geplakt.

Ook minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken reageerde, vanuit de Eurotop in Brussel, voor de camera's van NOS. Hij zei dat meer dan een miljard mensen op de wereld en honderdduizenden Nederlanders gelovige moslims zijn van goede wil en zonder radicale denkbeelden.

‘Hun geloof beledigen is geen bijdrage aan de bestrijding van extremisme, maar speelt de extremisten juist in de kaart. Daar neemt de Nederlandse regering afstand van’, zei Timmermans.

Bron: De standaard, 19/12/'13
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131219_00896137

Eigen mening: Ik vind deze stickers ook net een brug te ver. Ik begrijp wel dat G. Wilders de mensen wil choqueren, maar daar zijn volgens mij andere manieren voor. De tekst die op de stickers staat: ‘De islam is een leugen. Mohammed is een boef. De koran is gif.’ valt de gelovige moslims hard aan. En wat ze zich in het artikel ook afvragen of ze hiermee wel het juiste 'publiek' aanvallen, daar heb ik ook sterk mijn twijfels over.

Laatst aangepast door C*nthia.Peeters : 19th December 2013 om 21:43.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 20th December 2013, 10:00
Joost.Appels Joost.Appels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Turnhout
Posts: 89
Het is heel makkelijk om je te focussen op een klein groepje moslimextremisten en hier vervolgens heel je ideologie op te baseren. Ik vind het jammer dat door zo'n personen een hele godsdienst en zijn gelovigen in een slecht daglicht wordt gesteld. Moslims kampen hier al jaren mee. Ze worden allemaal over dezelfde kam geschoren. Wij horen bijna uitsluitend dingen over fundamentalistische moslims, waardoor het lijkt dat Islam gelijk staat aan extremisme. Het is een oneerlijk en tevens volledig vertekend beeld dat weer maar is in de verf wordt gezet door onze - ik schaam me om het te zeggen - noorderbuur.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 20th December 2013, 16:15
Cedric.Van.Nederkassel Cedric.Van.Nederkassel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 65
Deze soort acties zijn natuurlijk een gevolg van verkiezingspropaganda. Zoals Wilders al aanhaalt is het voor te choqueren en zijn eigen profiel te verhogen. Hierdoor hoopt hij, net zoals het Vlaams Belang, het verkiezingspubliek voor zich te winnen. Wilders wordt tevens, net als het Vlaams Belang, moeilijker toegelaten/uitgenodigd in debatten op onze vierde macht (Media). Hierdoor wordt de laatste methode toegepast die ze kunnen : Choqueren. Uiteindelijk : "De geïnterviewde van gisteren is de overwinnaar van morgen".

Maar dit gegeven is niet nieuw, in eigen land hebben we deze gegevens altijd al gehad. Denk hierbij aan de posters van Vlaams Belang ( http://3.bp.blogspot.com/-FlsmgLhZF...IA/s1600/VB.JPG)
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 17th February 2014, 14:35
J*LIE.VORSSELMANS J*LIE.VORSSELMANS is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 109
Zo'n uitspraken zijn natuurlijk ontzettend fout. Men moet het extremisme veroordelen en niet de islam. Islamitische gelovigen hebben het hier ontzettend moeilijk mee. Net zoals bij christenen zijn er ook goede en slechte mensen. In de islam is dat ook zo, maar omdat extremisten meestal islamitisch zijn, scheert men iedereen over dezelfde kam. Ik vind de islamitische cultuur een wondermooie cultuur waar ik nog veel over te weten wil komen. Ga opreis naar zo'n landen en je zal onder de indruk zijn van hun gastvrijheid. Langs de andere kant snap ik zo'n uitspraken wel, want wij zijn bang voor wat er gebeurt en wij weten dat extremisten de Koran misbruiken. We moeten dat misbruik juist veroordelen en iedereen doen laten inzien dat juiste interpretaties super belangrijk zijn. Want het is dat fundamenteel en letterlijk interpreteren dat extremisme opgang brengt. Eigenlijk zou het dus goed zijn dat men in een islamitische school leert aan de kinderen hoe men moet omgaan met de Koran en het geloof. Want daar begint het allemaal mee. En wij moeten leren om islamieten te accepteren, 90 % van die mensen zijn goed om het zo vlug te zeggen. Slechts een kleine groep haalt de naam van die gemeenschap door het slijk.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.