actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th November 2010, 11:31
Eveline.Leysen Eveline.Leysen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 67
Vermassen gaat strijd aan met facebookgroepen

Advocaat Jef Vermassen heeft een klacht neergelegd tegen de oprichters van verschillende Facebookgroepen. Vermassen zegt door die groepen doodsbedreigingen te hebben ontvangen.
Dat bevestigt de advocaat op Radio 1. De oprichting van de groepen was het gevolg van de uitspraak in het proces over de parachutemoord. Dat leidde tot de oprichting van groepen als 'Anti-Jef Vermassen'. Ook op andere pagina's was hij het mikpunt van spot.

Vermassen bevestigt de bedreigingen. Hij zegt te betreuren dat het nieuws is gepubliceerd, maar dat 'het spijtig genoeg juist is'. 'Ik hoop dat de hetze tegen mijn persoon stopt', zegt de advocaat nog.

In het proces van de parachutemoord verdedigde Vermassen de familie van slachtoffer Els Van Doren. De veroordeling van beschuldigde Els Clottemans tot dertig jaar cel veroorzaakte heel wat opschudding omdat er geen materiële bewijzen waren van haar schuld.

Verschillende oprichters van de facebookgroepen zijn al op de vraag van Vermassen ingegaan. Zo is een groep waarin de leden hun steun betuigden aan Els Clottemans al offline. De beheerders van de groep Anti-Jef Vermassen hebben ervoor gekozen een andere groep op te richten, 'Geen bewijs = geen schuld"

Bron:
http://destandaard.be/artikel/detai...DMF20101108_003

Mijn mening:
Ik vind dat men te ver gaat met die facebookgroepen.
Wanneer men vindt dat een persoon in hun ogen niet juist gehandeld heeft, verschijnt er al snel een "haatgroep" tegen hem.
Mensen worden te snel fan van zo’n groep, de meesten weten volgens mij nog niet eens waarover het echt gaat.
Jef Vermassen heeft alleen zijn werk gedaan.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th November 2010, 13:19
Mortelmans Bart Mortelmans Bart is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Ranst
Posts: 101
Vermassen gaat strijd aan met facebookgroepen

Dat vind ik ook? Wat is dit nu, al dat internet gedoe! Deze advocaat doet gewoon zijn job en ik vind het heel erg dat er mensen zijn die meedoen aan zo'n samenspanning. Die mensen weten niets over wat er allemaal is gebeurd en gezegd geweest in dit populairste proces van België ooit. Wie heeft met dit proces het langste bezig geweest? Jef Vermassen of die stomme mensen hier van het face-book groepje? Deze mensen kan ik niets anders classeren dan onder de naam ' gefrustreerde betweters die hun gedacht willen zeggen maar er eigenlijk niets zinnig kunnen over vertellen en gewoon uit armoede maar een protest beginnen te kweken waar ze dan ook nog eens fier op zijn'.
Hier moet echt iets tegen gedaan worden! Ik heb ook een mening over deze zaak, maar ik houdt deze mening voor mezelf en denk gewoon het mijne ervan. Ik denk dat het beter is dat we dit proces nu even laten rusten( met 'we' bedoel ik 'iedereen') zodat alles terug op een rijtje wordt gezet en er geen overbodige discussies komen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.