actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th November 2014, 16:19
A*strid.Bastiaens A*strid.Bastiaens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zandhoven
Posts: 100
Lufthansa-piloten kondigen nieuwe staking aan

Lufthansa-piloten kondigen nieuwe staking aan

Het ziet ernaar uit dat de piloten van Lufthansa opnieuw gaan staken. Na het afspringen van de onderhandelingen met de Duitse luchtvaartmaatschappij heeft de pilotenvakbond Vereinigung Cockpit opgeroepen tot een nieuwe staking. Die gaat morgenmiddag in.

De werkonderbreking zou morgenmiddag beginnen op de korte- en middellangeafstandsvluchten. Die zou dinsdag worden uitgebreid naar de langeafstandsvluchten en Lufthansa Cargo. Vluchten van Lufthansa-dochter Germanwings zouden niet worden getroffen.

De onderhandelingen tussen Vereinigung Cockpit en de directie van Lufthansa waren in de nacht van vrijdag op zaterdag op niks uitgedraaid. De reden voor het sociale conflict is de overgangsregeling voor de pensioenen. Lufthansa wil dat de piloten voortaan ten vroegste vanaf 60 jaar met vervroegd pensioen gaan. Vandaag kunnen ze dat nog vanaf 55 jaar.

De laatste staking bij de luchtvaartmaatschappij dateert van oktober. Sinds april moesten door de werkonderbrekingen al een goede 6.000 vluchten geschrapt worden bij Lufthansa, Lufthansa Cargo en Germanwings.

Bron: De Morgen, 30/11/2014
Link:
http://www.demorgen.be/economie/luf...g-aan-a2136762/

Eigen mening:
De pensioenregeling ligt dus niet alleen in België onder vuur. We moeten nu eenmaal allemaal langer gaan werken. Of dit voor sommige beroepen gunstig is, betwijfel ik. Dat je er voor gaat staken, is je recht. Hierdoor maakt een onderneming heel veel verlies omdat in dit geval vliegtuigen niet uitvliegen. Zo moet de onderneming voor de reizigers een alternatief zoeken of een vergoeding betalen. Met andere woorden er wordt een hoge druk gezet op de onderneming. Je moet wel weten, een onderneming zal er alles aan doen om haar verlies te compenseren. Dit kan volgens mij erger uitdraaien dan een paar jaar langer werken. Dus stel ik mij de vraag, is dit het wel waard?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.