actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th November 2015, 16:00
jannes.v*ndyck jannes.v*ndyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Vosselaar
Posts: 65
Paniek in hartje Gent om foutparkeerder met Franse nummerplaat

In hartje Gent is er even paniek ontstaan omdat er plots een auto met Franse nummerplaat geparkeerd stond op de Gentse Groentenmarkt, uitgerekend een autovrij deel in de Gentse binnenstad.

Op de Groentenmarkt werd rond half 3 een geparkeerde auto met Franse nummerplaten opgemerkt. Verdacht, want de Groentenmarkt is voetgangersgebied. De politie kwam ter plaatse en liet meteen het hele plein afzetten.

Lichte paniek, tot er zich aan het politielint een koppel meldde. Zij waren iets verderop inkopen gaan doen in de Primark. De winst die ze op zak staken door goedkope kledij in te slaan, mogen ze nu ophoesten voor boetes.

Het bizarre voorval toont duidelijk aan dat de situatie ook in ons land gespannen is sinds de aanslagen in Parijs en dat dit tot opgeblazen panieksituaties kan leiden.

bron: http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/..._content=nieuws

mening: Enkele dagen geleden verscheen ook al een gelijkaardig artikel, en nu dit artikel. Ik vind het niet meer dan normaal dat er zo'n paniek is. Ik hoor en lees vaak dat 'de terroristen' net willen dat we angst krijgen, en dat we niet mogen toegeven aan die angst. Ik vind het net normaal dat veel mensen bang zijn, waaronder ook veel kinderen. Het is wel belangrijk dat die mensen weten waarvoor ze bang zijn. Deze situatie doet me ook denken aan de herdenking dit weekend op Place de la République. Vanuit het niets ontstaat een massale paniek, terwijl er helemaal niets gebeurd is. Het westerse individualisme heeft (even toch) plaatsgemaakt voor een collectieve angst.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.