actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st November 2013, 16:12
Pieter B*ees Pieter B*ees is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: Meer
Posts: 21
Kwart minder ongevallen door trajectcontrole

Sinds de trajectcontrole is ingevoerd op de E40 tussen Erpe-Mere en Wetteren is het aantal ongevallen met een kwart gedaald. Richting kust gaat het zelfs om een halvering. Chauffeurs houden zich niet alleen aan de maximumsnelheid, ze verwisselen ook minder van rijstrook en rijden rustiger. Daardoor zijn de ongevallen ook minder ernstig.
De trajectcontrole op de E40 is sinds eind maart actief. Omdat noch de federale politie, noch de diensten van mobiliteitsminister Hilde Crevits ons cijfers konden leveren over de ongevallen daar, sprokkelde de redactie van Het Laatste Nieuws zelf gegevens bij de hulp- en verkeersinformatiediensten. Daaruit blijkt dat het systeem een duidelijk effect heeft op de verkeersveiligheid: in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar gebeurden op hetzelfde traject van 7,42 km liefst 27 procent minder ongevallen.

Het aantal ongevallen richting kust is bijna gehalveerd, van 58 vorig jaar naar 32 nu. Merkwaardig genoeg is er geen verschil merkbaar in de richting van Brussel. Net als in het verleden gebeuren de meeste ongevallen daar in de ochtendspits.

Eerder bleek al dat het systeem de schatkist ook flink wat geld oplevert. Samen met de trajectcontrole op de E17 in Gentbrugge zijn er al meer dan 100.000 mensen betrapt.

Bron: Het Laatste Nieuws

Mijn mening:Ik vind het idee van die trajectcontrole's een prima idee! Ze zorgen dus voor veiligere wegen in België, helemaal in orde is het nog niet en ik denk dat ze het nog verder en beter moeten uitwerken en dan komt het wel goed denk ik met de veiligheid op de weg in België!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th November 2013, 20:19
Heleen.Mariën Heleen.Mariën is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Arendonk
Posts: 104
Eigenlijk is het wel jammer dat de mensen pas trager gaan rijden als ze weten dat er een trajectcontrole is en ze er niet onderuit kunnen. Vaak weten de mensen de flitspalen intussen staat en kunnen ze op onbewaakte plaatsen zo snel rijden als ze kunnen. In Brecht hebben ze bijvoorbeeld al overal trajectcontroles. Er is heel wat kritiek op geweest, want dan moet men zich aan de maximumsnelheid houden. Ik vind het een heel goed initiatief en het resultaat mag er zeker zijn! Daarom hoop ik dat het zo snel mogelijk op zoveel mogelijk plaatsen mag worden geïnstalleerd. Mijn papa is brandweerman en hij heeft me al vaak genoeg duidelijk gemaakt dat hij mij nooit uit mijn auto wil bevrijden. Hij ziet geregeld serieuze ongevallen die veroorzaakt zijn door te snel te rijden. Jammergenoeg beseffen vele mensen dat niet en denken ze dat het bij hen wel nooit zal gebeuren..
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 26th November 2013, 20:28
Veronique.Peeters's Avatar
Veronique.Peeters Veronique.Peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Booischot
Posts: 98
Ook ik vind trajectcontroles een heel goed idee. Ik vind het ook een veel beter systeem dan de flitspalen die op één moment je snelheid opmeten. Als je je snelheidsmeter even uit het oog verliest, rij je soms onbewust wat te snel. Als je dan pech hebt en er staat net een flitspaal, dan heb je een boete aan je been. Bij de trajectcontroles wordt er over een hele afstand de gemiddelde snelheid berekend, wat naar mijn mening veel eerlijker en rechtvaardiger is. Het is heel positief dat er minder ongevallen door zijn, ik vind dan ook dat het meer mag ingevoerd worden. Al erger ik mij soms wel aan de snelheidsbeperkingen in ons land. Veel gemeentes en steden hebben de zone 30-50-70 regeling ingevoerd. Op sommige plaatsen kan je op een veilige manier 90 rijden en is het heel frustrerend om 70 te rijden. Ik denk dat hier zeker rekening mee gehouden moet worden om te zorgen voor een veilig maar ook vlot verkeer.
__________________
Believe in yourself and all that you are. Know that there is something inside you that's greater than any obstacle.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.