actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th December 2009, 16:49
Sanne Lievens Sanne Lievens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: geel
Posts: 63
Interactief spel om veiligheid kinderen te verhogen gelanceerd

De Liberale Mutualiteit heeft een interactief spel ontwikkeld voor kinderen tussen vijf en zeven jaar, om hen te sensibiliseren rond veiligheid in en rond het huis. Het spel werd voorgesteld tijdens een persconferentie.

Grootschalig onderzoek
Het spel kwam er als gevolg van een grootschalig onderzoek naar de kinderveiligheid in 24 Europese landen waarin België een matig resultaat behaalde: letsels blijven de belangrijkste doodsoorzaak bij kinderen en adolescenten van 0 tot 19 jaar. Om de situatie te verbeteren heeft de Liberale Mutualiteit een interactief spel voor kinderen tussen vijf en zeven jaar op touw gezet. Uit de scores rond kinderveiligheid bleek immers dat er meer gedaan kan worden op het vlak van infrastructuur, preventie en het invoeren en implementeren van beleidsmaatregelen.

Veilig spelen
De kinderen doorlopen in het spel, alleen of samen met hun ouders, elk stuk van het huis dat gevaren bevat en moeten aan Joko, een kleine aap, tonen hoe men veilig moet spelen. "De visie achter het spel is dat kinderen de gevaren pas echt leren kennen door zelf te experimenten, zij het op een veilige manier", aldus de Liberale Mutualiteit.

Het project zal vanaf volgende week in alle scholen van België opgezet worden. (belga/vbd)

bron: http://www.hln.be/hln/nl/38/Je-Kind...elanceerd.dhtml

mening: Dit lijkt me wel een belangrijk spel omdat de veiligheid van kinderen toch wel iets belangrijk is. Dat de mutualiteit zoiets wil doen vind ik enorm fijn. Ze laten zien dat ze echt wel begaan zijn met de mensen, en dan ook zeker de kinderen. Kinderen zien vaak de gevaren van bepaalde dingen niet in. Zo kunnen ze wel eens een elektrische schok ontvangen of bijna stikken omdat ze een speelgoedje hebben ingeslokken. DAt het spel ook in alle scholen word opgezet vind ik een goed idee. Al spelend leren ze eigenlijk hun veiligheid verhogen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th December 2009, 17:16
wouter.vinkx wouter.vinkx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Vosselaar
Posts: 70
Dit lijkt me ook een goed project. De veiligheid van onze kinderen is inderdaad belangrijk. En er zijn veel dingen in huis die gevaarlijk kunnen zijn voor een kind. Soms zijn dit voorwerpen die over het hoofd gezien worden, maar met dit interactief spel zullen ook deze bekend geraken voor de kinderen. Ik ben benieuwd of het gaat werken, want misschien dat kinderen nu misschien net meer gaan spelen met die gevaarlijke voorwerpen in huis omdat ze er op het spel ook mee spelen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 18th December 2009, 10:15
Anneleen Verboven Anneleen Verboven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Beerse
Posts: 86
Dit lijkt me een heel leuk en goed initiatief en ik hoop dat de resultaten ook zo goed gaan zijn.
Het belangrijkste is nu wel dat de campagne overal met zorg wordt opgezet, zodat iedereen in aanmerking komt om het spel te doen en dat iedereen het spel correct doet. Het is belangrijk dat we dit allemaal een kans geven want veiligheid van het kind, zou toch bij de topprioriteiten van een ouder moeten horen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.