actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th August 2016, 16:30
Lotte.R*bberecht Lotte.R*bberecht is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Geel
Posts: 68
Twee meisjes komen om in woningbrand in Ghlin

Een woningbrand in Ghlin, een deelgemeente van Bergen, heeft in de nacht van woensdag op donderdag het leven gekost aan twee meisjes. De kinderen waren aan het slapen in hun kamer. Hun moeder en grootmoeder liepen een rookintoxicatie op. Er is een onderzoek geopend om de oorzaken van dit drama te bepalen.

De brandweer van Bergen werd donderdag omstreeks 2.30 uur opgeroepen voor een brand in de Rue de la Poste in Ghlin. Bij hun aankomst steeg al veel rook uit de verdiepingen en het dak. De brandweermannen werden op de hoogte gebracht dat op de bovenverdieping twee meisjes in hun kamer ingesloten waren door de vlammen. De kinderen konden ontzet worden en werden in kritieke toestand naar het ziekenhuis overgebracht, daar ze zijn overleden.

‘De meisjes sliepen in hun slaapkamer op de bovenverdieping. De deur was om veiligheidsredenen op slot’, legt Philippe Borza, commissaris van de politiezone Bergen, uit. ‘De trap die naar hun kamer leidt is inderdaad abrupt. De twee andere bewoners van het huis, de moeder en de grootmoeder, werden met een rookintoxicatie gehospitaliseerd maar hun levens zijn niet in gevaar.’

Er is een onderzoek geopend. ‘Het is nog te vroeg voor uitspraken, want de experten van het parket en verschillende diensten moeten donderdagochtend nog ter plaatse komen’, besloot commissaris Borza.

bron: De Standaard

eigen mening: Het is altijd een drama als mensen sterven en als het dan nog kinderen zijn, is het altijd nog een beetje erger. We voelen verdriet om wat de kinderen hebben meegemaakt en rouwen om wat ze allemaal niet hebben kunnen meemaken.
Ik begrijp dat de ouders de kamer op slot deden voor de veiligheid van de kinderen, of toch als het jonge meisjes waren, wat wel nergens in het artikel vermeldt staat. Toch heb ik het gevoel dat het wel geďmpliceerd wordt, aangezien ouders hun kinderen wel vertrouwen op de trap vanaf een bepaalde leeftijd, tenzij er andere problemen bij te pas kwamen zoals slaapwandelen.
Ik hoop dat de moeder en de grootmoeder volledig zullen herstellen en de kans zullen krijgen om te rouwen, hoewel ik niet denk dat het verlies van twee kinderen iets is wat je ooit te boven komt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.