actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th November 2015, 11:18
Jolien v*n Beylen Jolien v*n Beylen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Brecht
Posts: 86
Sleurs eist 300.000 euro van Alain Hubert

Sleurs eist 300.000 euro van Alain Hubert

Staatssecretaris voor Wetenschapsbeleid Elke Sleurs (N-VA) eist via juridische weg 300.000 euro van poolreiziger Alain Hubert, na zijn raid op de Belgische poolbasis in Antarctica. Ze doet dat nu blijkt dat *Hubert niet alle materiaal terugbezorgde, staat in de kranten van Mediahuis.


"Twintig procent van het ontvreemde materiaal is niet teruggegeven", aldus het kabinet van Sleurs. Het gaat om een kraan, een Caterpillar-graafmachine, gps-apparatuur, een generator, brandstof, werktuigen zoals schoppen en koevoeten én ook een hele hoop voedsel, gaande van porties soep tot zelfs appelmoes. Het is niet duidelijk waar dat materiaal naartoe is.

"Het materiaal is ook veel te laat terug*bezorgd", aldus Sleurs in de krant. Hubert moest van de rechter op straffe van een dwangsom van 150.000 euro per inbreuk alles ten laatste vorige week vrijdag terugbezorgen. Dat gebeurde pas drie dagen later, volgens Hubert omwille van de weersomstandigheden.

Sleurs eist daarom nu via een officiële ingebrekestelling 300.000 euro van Hubert en zijn International Polar Foundation (IPF).

BELGA., 'Sleurs eist 300.000 euro van Alain Hubert', internet, DeRedactie, 28/11/2015, (http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/w...2?eid=1.2508839)

Mening: Eerder dit jaar heb ik een artikel gepost waarin stond dat de poolreiziger de basis had geplunderd. Toen vroeg ik mij af welk staartje dat verhaal zou krijgen. Vandaag heb ik er dus een antwoord op. Al vind ik 300.000 euro wel een beetje overdreven aangezien hij bijna alles heeft teruggegeven. Ik snap wel dat hij een schadevergoeding moet betalen, want dat is niet meer dan normaal. Alleen heeft hij de duurste spullen wel teruggegeven en kan je volgens mij niet zoveel vragen voor wat gestolen voedsel.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.