actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #2  
Oud 29th November 2014, 18:43
N*ortje.VandenAckerveken N*ortje.VandenAckerveken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Baarle-Hertog
Posts: 109
Ik ga helemaal akkoord met de mening van het artikel en de mening van Jill. Een jongere die in het eerste jaar zit, moet met zo veel leren omgaan. Neem nu een jongere die op kot zit: hij heeft vrijheid, geen verplichte uren, kan uitgaan in de week, moet voor zijn eigen eten zorgen,... Je mag de impact ervan niet onderschatten. Zelf zit ik ook op kot. Toen ik in het eerste jaar kwam, waren er zoveel dingen verleidelijk: een avondje op café, wat gaan praten bij iemand anders op de kamer,... Studeren op voorhand gebeurde niet vaak. En dat is dan in Vorselaar. Ik kan me voorstellen dat een student die in Leuven aankomt een heel andere wereld leert kennen en met veel verleidingen te maken krijgt. Bovendien word je niet meer verplicht om te leren doorheen het jaar. In het middelbaar krijg je elke week wel een test van een vak en je moet wel studeren. In het hoger onderwijs is het volgens mij vaak zo dat een student zijn cursus voor de eerste keer vastneemt tijdens de blok. Ook die impact mag je niet onderschatten, denk ik. Volgens mij is het inderdaad zo dat niet slagen in het eerste jaar niet meteen een teken is dat de student het niet aan kan. Geef hem nog een kans en bekijk het daarna nog eens!
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.