actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st November 2009, 15:41
Sanne Lievens Sanne Lievens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: geel
Posts: 63
Vals alarm verstoort slaap Frank De Winne opnieuw

Voor de tweede opeenvolgende nacht heeft een vals alarm de slaap verstoord van gezagvoerder Frank De Winne en de andere opvarenden van het ruimtestation Atlantis-ISS. Dat meldt het Amerikaanse ruimtevaartbureau NASA.

Twee uur na beddtijd
Om 03.53 uur Belgische tijd, twee uur nadat de bemanning van beide ruimteschepen was gaan slapen, ging een alarm af dat wat erop wees dat er drukverlies was in de onlangs aangehechte nieuwe Russische module Pojsk. Kort daarna werd ook alarm geslagen in het Europese lab Columbus en de Amerikaanse module Quest.

Half uurtje
De twaalf opvarenden van het ISS en de woensdag aangehechte shuttle Atlantis stonden op om gevolg te geven aan het alarm en de systemen weer normaal te laten werken. Om 04.26 uur mochten de astro- en kosmonauten weer gaan slapen.

Slapen ipv ruimtewandelen
Opnieuw mocht de bemanning een half uur langer slapen en is beslist dat de voor vandaag geplande ruimtewandeling met een half uur wordt ingekort. Sommige vooruitgeschoven taken voor Mike Foreman en Randy Bresnik vervallen.

Waarom de Pojsk opnieuw een vals alarm genereerde, is nog steeds niet geweten, aldus de NASA.

bron HLN
mening:
Dit is wel even schrikken denk, als je in je bed ligt en in één keer gaat er een alarm af. Dit is thuis al schrikken maar als je in de ruimte bent, nog eens zo hard volgens mij. Thuis kun je naar buiten lopen of naar de buren maar in de ruimte moet je in het ruimteschip blijven en het probleem oplossen waarom het alarm afgaat. Je kan nergens heen in de ruimte. Dit zou echt niets voor mij zijn. Ik heb echt veel respect voor onze Frank De Winne. Zolang van huis zijn en in de ruimte verblijven, respect! Ik vind wel dat ze het alarm eens mogen nakijken want als het al de tweede keer is dat het vals alarm is, is er wel iets niet in orde. Als dit paar nachten na een gebeurt, moet dit toch zwaar beginnen te wegen op de bemanning van het schip. Ik hoop in ieder geval dat onze Belgische astronaut gezond en wel mag terugkeren naar de aarde binnenkort.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.