actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th April 2017, 10:37
Nick.D*.Schutter Nick.D*.Schutter is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Pulle
Posts: 70
Oproep van chauffeurs na flitsmarathon: "Pak ook de linksrijders aan"

Oproep van chauffeurs na flitsmarathon: "Pak ook de linksrijders aan"

Een week na de flitsmarathon lanceert de Facebookpagina PolCon een petitie voor een zogenaamde 'linksrijmarathon'. Al meer dan tweeduizend chauffeurs vragen de politie om bestuurders aan te pakken die 'blijven plakken' op het linkerrijvak. Dat schrijft Het Laatste Nieuws vandaag.

Bij de flitsmarathon werden vorige week 33.500 bestuurders bekeurd, of 2,5 procent van de 1,3 miljoen gecontroleerde wagens. Andere overtredingen worden veel minder vaak bestraft, klinkt het bij PolCon, een Facebookpagina waarop automobilisten snelheidscontroles met elkaar delen.

"Recent onderzoek bij onze leden wees uit dat de meesten zich ergeren aan chauffeurs die onnodig links en in het midden rijden op de snelweg", klinkt het in Het Laatste Nieuws. Dat is een inbreuk waarop een boete van 55 euro staat. Maar weinigen worden ervoor bekeurd. "De politie schreef vorig jaar elke dag 9.300 snelheidsovertredingen uit. Voor onnodig links en in het midden rijden waren dat er maar zeven per dag."

Vandaar de petitie, die ondertussen al meer dan tweeduizend keer ondertekend werd. Opvallend is dat de politie daar zelf blij mee is. "Zo'n oproep werkt sensibiliserend. En deze campagne van de bevolking kost ons niets." Maar helaas voor PolCon en zijn leden: om daadwerkelijk te gaan controleren op linksrijders heeft de politie onvoldoende middelen in huis.

Bron: De Morgen, 27/04/2017
Eigen mening: Ik vind het goed dat ze flitsmarathons doen. Het nadeel is wel dat dit een momentopname is en dat de bestuurders die op andere momenten veel te snel rijden geen boete krijgen. Ze zouden dit vaker moeten doen om het probleem grondig aan te pakken. Het is de politie vooral te doen om snelheidsovertredingen. Dit is dan ook een zeer groot probleem maar men zou de flitsmarathons ook moeten gebruiken voor het beboeten van andere overtredingen. Er gebeuren buiten snelheidsovertredingen immers ook veel andere overtredingen. Ze zouden deze dus beter ook mee aanpakken.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 27th April 2017, 15:53
Neal.M**ulemans Neal.M**ulemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Herenthout
Posts: 71
Ik vind persoonlijk dat de flitsmarathons eerder dienen als een middel om geld in de lade te brengen in plek van de mensen te sensibiliseren. Het verschil in de boetes laat de wensen over, zo bedraagt een boete om 1km/u te hard te rijden vaak even veel als de boete om 20km/u te hard te rijden. Dit zijn zaken die ik vrij onlogisch vind. De snelheidslimiet is er om gerespecteerd te worden maar in sommige gevallen zou men de boetes beter anders verdelen bv. 0-10km/u te hard 25 euro boete, 10-20km/u te hard 50 euro boete, ... .

Ik ben van mening dat linksrijdende chauffeurs strenger mogen aangepakt worden. Links rijden op de autosnelweg terwijl er rechts plek genoeg is om in te voegen zorgt ervoor dat chauffeurs langs rechts gaan inhalen wat voor een zeer gevaarlijke situatie zorgt. Persoonlijk kan ik mezelf zeer hard ergeren in zulke situaties, als de snelheidslimiet 120km/u is en je gaat 100km/u rijden op de linker rijstrook zorg je ervoor dat andere chauffeurs gevaarlijke maneuvers gaan uitvoeren. Het is naar mijn mening minder gevaarlijk om 130km/u te rijden op de autosnelweg i.p.v. op het linker rijvak blijven rijden. Toch blijkt uit resultaten dat linksrijders amper beboet worden en mensen die enkele km/u's te hard rijden voortdurend beboet worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.