actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th May 2010, 21:02
Griet.Borgmans Griet.Borgmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Arendonk
Posts: 100
Rookverbod wellicht terug naar af

Rookverbod wellicht terug naar af

06:14 ”Het Grondwettelijk Hof zal het rookverbod in de horeca zo goed als zeker vernietigen.” Dat zegt de Antwerpse advocaat Hugo Coveliers, die het verbod aanvecht.

”Het Hof schrijft in een arrest dat de hoofdbedoeling van het rookverbod is: de gezondheid van niet-rokers en van horecapersoneel beschermen. Als dat de reden van de wet is, dan is de indeling van de horecagelegenheden op grond van de aard van de etenswaren die er geserveerd worden niet zinvol”, zegt Hugo Coveliers.

Momenteel mag er nog gerookt worden in horecazaken waar voorverpakte levensmiddelen die minstens drie maanden houdbaar zijn, verkocht worden. Elders niet.

Coveliers: ”Het Hof maakt nu duidelijk dat voorverpakte chips niets veranderen aan de gezondheidsrisico’s van het personeel of de niet-rokende klanten en dat de reden waarom de horeca in twee groepen wordt verdeeld, discriminerend is”.

Volgens Coveliers is een vernietiging van het bestaande rookverbod daardoor zo goed als zeker. “Dat kan al tegen het einde van dit jaar beslist zijn. Als het tot een vernietiging komt, mag in de hele horeca opnieuw gerookt worden.”

Als het nieuwe parlement een algemeen rookverbod in alle horecazaken wil, moet er een nieuwe wet gestemd worden.

Bron: http://www.gva.be/nieuws/binnenland...ug-naar-af.aspx

Mijn mening:
Terug opnieuw roken in de hele horeca? Dat is zot! Als je aan het eten bent, wil je toch geen walm rook in je gezicht krijgen? Ik vind het goed zoals het nu is. Maak in de horeca een rokershoek waar de rokers sociaal kunnen roken. Dat ze daar even de ruimte voor moeten verlaten, moeten ze er maar bijnemen. Ik vind het goed dat mijn kleren niet meer stinken als ik van een café of horecazaak terugkom. Daarom ga ik ook steeds liever en meer op café/horeca. Vroeger hield de rook mij vooral tegen. Maar als ze nu zeggen dat men wel terug mag roken in de horeca? Waarom hebben ze het dan eerst afgekeurd?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.