actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th September 2014, 11:22
L*en van Overveld L*en van Overveld is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Nijlen
Posts: 130
Handig: de app die je soa's in het oog houdt

Handig: de app die je soa's in het oog houdt

Soa's. Het is geen gezellig onderwerp, maar wel eentje dat aangesneden moet worden als je in een nieuwe relatie stapt. Gelukkig is er nu een app die deze conversatie een stuk gemakkelijker maakt, en je seksuele gezondheid nauwlettend in het oog houdt.

Goed nieuws! Vanaf nu hoeven we geen gênante gesprekken meer te voeren over eventuele vorige partners en mogelijk opgelopen soa's. Daar bestaat nu immers de app Healthvana voor, die ons liefdesleven ongetwijfeld een stuk gemakkelijker zal maken.

Healthvana maakt "testen voor soa's of HIV" gemakkelijk, en het is nog eens gratis ook. De gloednieuwe applicatie geeft je advies over waar je de testen kan laten uitvoeren, en houdt je tegelijk ook op de hoogte van je seksuele status. En nog beter: je kan je resultaten rechtstreeks doorsturen naar je nieuwe lief.

Het brein achter de app, Ramin Bastani, wil het voor nieuwe koppels gemakkelijker maken om dit gênante maar nodige gesprek te voeren. Je hoeft niemand op zijn woord te geloven, of je in bochten wringen om aan je laatste uitslagen te geraken. De app controleert je medisch dossier en kan als bewijs dienen, en de resultaten van nieuwe testen worden rechtstreeks naar je telefoon gestuurd. Dan hoef je het alleen nog maar naar je toekomstige partner te sturen. En het is nog eens leuk vormgegeven ook.

De app wordt momenteel getest in Californië, maar de oprichters hopen het concept snel uit te breiden.

Bron:
Kintaert, T. (2014, 09 29). Handig: de app die je soa's in het oog houdt. De Morgen .

Eigen mening:
Ze vinden tegenwoordig voor alles een app uit. Langs de ene kant vind ik het wel oké dat deze app in het leven is geroepen omdat het het grote taboe dat er rond hangt voor een groot stuk zal verkleinen. Door deze app zullen jongeren misschien sneller hun medisch dossier rond seksualiteit raadplegen.
Langs de andere kant ben ik ook een stuk geen voorstander van de nieuwe applicatie. Jongeren zullen sneller de app openen dan een afspraak te maken bij hun dokter. Ik denk dat een dokter in verband met soa's meer en gerichter advies zal kunnen geven dan een app.
Het is leuk om het eens te gebruiken veronderstel ik, maar een dokter raadplegen omtrent soa's lijkt mij nog steeds de verstandigste keuze.

Laatst aangepast door L*en van Overveld : 29th September 2014 om 11:32.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.