actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th October 2010, 18:09
Jelle Eyselbergs Jelle Eyselbergs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Bouwel
Posts: 45
Schoonzus Tony Blair bekeert zich tot islam

Schoonzus Tony Blair bekeert zich tot islam
25/10/10 17u24

Lauren Booth.

Lauren Booth, de 43-jarige schoonzus van de voormalige Britse premier Tony Blair, heeft zich tot de islam bekeerd na een "spirituele ervaring" in de Iraanse heilige stad Ghom te hebben gehad. Dat meldt de krant Daily Mail.

Lauren Booth, journaliste én mensenrechtenactiviste, is een halfzus van Blairs echtgenote Cherie. Zij werkt onder andere voor Press TV, de Engelstalige Iraanse nieuwszender. Tot voor kort woonde zij in Frankrijk, maar na de breuk met haar echtgenoot Craig Darby, een acteur, keerde zij naar het eiland terug.

Sinds haar terugkeer uit Iran, zes weken geleden, kleedt de vrouw zich op traditioneel-islamitische wijze, bidt zij vijfmaals daags en bezoekt zij de moskee. Voorts drinkt zij geen alcohol en eet zij geen varkensvlees meer.

Geen uitzondering
Overstapjes naar een andere religie zijn in de familie-Blair geen uitzondering. Tony zelf stapte een tijdje geleden -na zijn afscheid aan Downing Street- van het anglicaanse naar het rooms-katholieke kamp over. Cherie Blair is eveneens een overtuigd katholiek.

Haar in de boter met Tony
De bekering van Booth tot de islam kan de sfeer op de familiefeestjes van de Blairs nog verder verzuren, gezien de (veronderstelde) band die de Britse ex-premier continu legt tussen islam en "terreur". Tussen Tony en Lauren botert het al lang niet: Booth verwijt Blair zowel de invasie van Irak als diens (veronderstelde) pro-Israëlische stellingname als "vredesgezant" voor het Midden-Oosten. (dpa/eb)

Bron: www.hln.be

Eigen Mening
Van mij mag iedereen die dit wenst zijn godsdienst veranderen. Zij mogen ook onderling debateren over wie of wat er nu onze 'god' is. Als schoonzus van de premier van Groot-Brittanië is ze echter wel bekend genoeg om haar overstap in de krant te krijgen. Dit vind ik duidelijk een minder punt. De krant moet zich met deftig nieuws bezig houden naar mijn mening. Al vind ik sport in een krant dan weer wel op zijn plaats en dat zullen anderen dan niet vinden.

Laat ze dus maar bidden voor wie ze wil.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 26th October 2010, 15:24
Christophe Christophe is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Turnhout
Posts: 38
We leven tegenwoordig in een maatschappij van vrije meningsuiting. Onder dit versta ik ook dat iedereen zijn eigen religie mag beoefenen. In het artikel staat:
Citaat:
De bekering van Booth tot de islam kan de sfeer op de familiefeestjes van de Blairs nog verder verzuren, gezien de (veronderstelde) band die de Britse ex-premier continu legt tussen islam en "terreur".
Veel mensen denken zo. Naar mijn mening zijn niet alle islamieten zo. Het zijn enkel de extremisten. Mensen geloven dit waarschijnlijk omdat de media dit alles opblaast. In het nieuws ziet men altijd: "Moslim blaast zich op", "Moslims vallen konvooi aan", en ga zo maar door. Wat de nieuwsbulletins er niet bij vermelden is dat de slachtoffers meestal ook moslims zijn. Dus de mens ziet de moslim dus alleen als slechterik. Ik denk dat je de hedendaagse fenomenen kunt vergelijken met wat er tijdens de middeleeuwen gebeurde. Toen dachten ze dat Mohammed de reïncarnatie van de duivel op aarde was. Natuurlijk is het in onze tijd niet zo erg. Ik kan hiervan besluiten dat de mens serieus word beïnvloed door de media en daardoor verkeerde ideeën krijgt over een grote groep. Dat wanneer er maar één procent van deze groep "slecht" is.
Maar men kan er natuurlijk niet onderuit dat Tony Blair een Brit is, en Britten zijn toch een raar volkje.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.