actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th May 2012, 18:54
Sanne.Cocx Sanne.Cocx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2010
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 132
'Vlaams Belang trekt Flair-cover met boerka terug'

Vlaams Belang trekt de omstreden Flair/Libelle-covers in. Dat laat Vlaams Belang-kopstuk Filip Dewinter zelf weten op Twitter. Volgens Dewinter is de boodschap van de cover immers gepasseerd.

Dewinter verklaart dat de nepcovers van Flair en Libelle, met het portret van een vrouw met boerka, hun werk hebben gedaan. 'Vlaams Belang pikt de mediaboycot niet langer, en dat is bij deze duidelijk', laat Dewinter via Twitter weten.

Filip Dewinter op Twitter:
VB trekt folders met nepcover Flair/Libelle terug. Boodschap is immers duidelijk gepasseerd: VB pikt media-boycot niet langer!

Na de publicatie van het boek 'Hoer noch Slavin - Vrouwen en islam' van gewezen Miss België en VB-senator Anke Van dermeersch wou het VB betaalde advertenties rond het thema plaatsen in Flair en Libelle, twee titels van Sanoma Media. Het mediabedrijf weigerde de advertenties echter omdat ze niet in overeenstemming waren met de normen en waarden van de magazines.

Daarop maakte Vlaams Belang nepcovers van Flair en Libelle, waarop de advertentie toch te zien is. Sanoma Media meldde meteen dat het Vlaams Belang in gebreke zou stellen. 'Wij vinden dit totaal niet kunnen', reageerde Christine Festjens. 'Dit is totaal ongepast en wij zullen zeker reageren. Dit is misbruik van concepten en merken, en het gaat om misleidende communicatie', besloot Festjens. 'Dit past helemaal niet bij de filosofie van onze magazines.'

bron: destandaard.be

In het interview eerder vandaag zei Filip De Winter dat dit absoluut geen brug te ver was. Ik vind dit echt wél een brug te ver, zeker weten. Dat ze een uitgesproken mening hebben omdat ze bang zijn van alles en iedereen die wat afwijkt van wat zij als normaal beschouwen, is hun zaak maar deze actie is in mijn ogen niet ludiek. Het feit dat ze dit gedaan hebben als tegenreactie op de weigering van deze magazines om hun advertenties te publiceren vind ik geen stijl en kinderachtig. Ik geef eerlijk toe dat ik VB nooit echt hoog ingeschat heb en nu zijn ze nog zwaarder in mijn achting gezakt.
Je kan strijden voor je rechten maar dit doen door extreme vooroordelen, heeft volgens mij het tegenovergestelde effect. Ze zouden beter voor de Vlamingen zijn i.p.v. tegen al de rest. Met "grapjes" als "weg met dat opgeblazen gevoel", "verontrustend! 14... en nog niet getrouwd" en "de nieuwe lat-relatie: Naïma krijgt iedere dag stokslagen" gaan ze hopelijk meer tegenwind krijgen. Enkel de extremen gaan deze actie toch als positief bekijken? Hoop ik ... want als je de reacties op het internet ziet, vind ik de bekrompenheid van onze samenleving toch best verontrustend. Mensen alsjeblieft, kijk eens verder dan je neus lang is. Zeker wij als leerkrachten zouden toch menslievender en veel (!) minder bevooroordeeld moeten zijn.

Laatst aangepast door Sanne.Cocx : 10th May 2012 om 19:03.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 10th May 2012, 20:02
Charlotte Cooreman Charlotte Cooreman is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Itegem
Posts: 91
Net zoals Sanne vind ik dit een brug te ver. Ik vind het ook schandalig dat zij de cover van Flair en Libelle namaken met daarop hun boodschap. Zeker als je weet dat Libelle en Flair het weigerden om een advertentie in hun tijdschrift te plaatsen omdat dit niet overeenstemde met hun waarden en normen. Dat doe je gewoon niet! Hoe kan je nu respect afdwingen als je het zelf niet geeft?
Vlaams Belang zou beter twee keer nadenken voor ze dingen zeggen of publiceren, want vaak overstijgen zij hiermee de tolerantiegrens.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 10th May 2012, 22:03
Bart.Wielockx Bart.Wielockx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Balen
Posts: 106
Het Vlaams Belang heeft dan wel zijn "covers" ingetrokken, de partij bereikte toch weer wat ze wilden. Waar ze anders hadden moeten betalen voor de reclame in de boekjes zijn ze nu met hun campagne overal in het nieuws te zien. Op deze manier hebben ze nog meer mensen bereikt dan hun oorspronkelijk doel. En zoals ze zeggen, slechte reclame is ook reclame..
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.