actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th September 2014, 08:22
S*ofie.Buyens S*ofie.Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: HERENTALS
Posts: 86
Midden oktober een nieuwe flitsmarathon

Midden oktober een nieuwe flitsmarathon

Er komt een nieuwe grote flitsmarathon van de politie. Dat schrijft Het Nieuwsblad. De lokale en federale politie gaan dus opnieuw 24 uur lang alle flitstoestellen inzetten om op zoveel mogelijk plaatsen de snelheid te controleren.
In april was er al een eerste zogenoemde flitsmarathon. Toen werden uiteindelijk 20.214 snelheidsovertredingen genoteerd.

Midden oktober komt er nu opnieuw een flitsdag, maar deze keer zullen burgers geen locaties kunnen suggereren waar er geflitst moet worden. De politie zegt dat ze nog genoeg suggesties heeft.

Bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2084027

Eigen mening: Ik snap het nut van zo een flitsmarathon niet echt goed. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het goed dat er zulke acties gebeuren. Ik begrijp alleen niet waarom ze dit bekend maken. Als ze zoiets aan heel België laten weten, wie gaat er die dag dan nog te snel rijden? Wie gaat er niet extra opletten en extra voorzichtig zijn? Blijkbaar toch een groot aantal mensen. Ergens op dit forum las ik dat tijdens de flitsmarathon van augustus meer dan 25 000 mensen geflitst werden. Dan denk ik bij mezelf 'hoe dom kan je zijn', overal in de kranten, op internet werd dit aangekondigd en dan gaat men toch riskeren om te snel te rijden. Ik denk dat als je zoiets niet aankondigt je er veel meer kunt 'pakken' en dit ook effectiever zal zijn dan dit aan te kondigen als de flitsmarathon. In het artikel staat wel dat ze niet gaan aankondigen waar dit gebeurt en dit is natuurlijk goed. Je moet niet 'teveel eieren onder de mensen gaan leggen'. Mensen moeten ten allen tijden een gepaste snelheid houden voor hun eigen veiligheid en voor die van anderen, niet alleen omdat ze geflitst kunnen worden. Hopelijk zal er tijdens de flitsmarathon van oktober een drastische daling van geflitsten zijn en misschien zal dit in de toekomst kunnen gebeuren zonder dit vooraf mee te delen aan de mensen.

Laatst aangepast door S*ofie.Buyens : 11th September 2014 om 08:33.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.