actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th October 2006, 11:55
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Red face Twee op de drie huwelijken eindigen in echtscheiding

Twee op de drie huwelijken eindigen in echtscheiding


De eerste helft van dit jaar hebben in Vlaanderen 15.755 echtparen definitief een einde gemaakt aan hun huwelijk. Vergeleken met het aantal koppels dat trouwde, betekent dit dat twee op de drie huwelijken in een echtscheiding uitmonden. In Wallonië is de toestand nog opvallender: daar worden per tien huwelijken 8,5 echtscheidingen uitgesproken.


Bijna drie op de honderd koppels die in Vlaanderen trouwen, zijn van hetzelfde geslacht. Dat blijkt uit een vraag van VLD-Kamerlid Annemie Turtelboom aan minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael. Het bericht staat vrijdag in Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen. (dwm) (Belga 08:35)


Weblog DM, 13-10-2006

PS: als sensationele kop kan deze titel wel tellen uiteraard, maar de eerlijkheid gebiedt toch wel om er bij te zeggen dat er vandaag veel minder mensen trouwen dan vroeger! Je mag hier dus echt niet uit afleiden dat als je vandaag trouwt, je 'huwelijksoverlevingskans' zoiets als 33% zou bedragen...
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th October 2006, 08:54
Petra Devers
Gast
 
Posts: n/a
Post Echtscheidingen

Moeten we dan toch uitkijken naar een nieuw type samenleven om als hoeksteen van onze maatschappij te laten fungeren? Ook ik ben gescheiden na 18 jaar zoeken en leven in de huwelijkse staat. Mijn idealistische start: 'Dit is voor het leven!', heb ik niet kunnen waarmaken, en ik heb het gevoel dat ik aan een tweede leven ben begonnen. Heb ik het dan misschien toch waargemaakt? Want het voelt alsof mijn eerste leven is afgesloten. En nu ik erover nadenk, mijn kindertijd was mijn eerste, mijn jeugd mijn tweede, mijn huwelijk dan mijn derde, en ik zit nu in mijn vierde leven. Misschien is het moderner om te spreken van levensfasen. En kunnen we evolueren naar een systeem waarin we onze geloften jaarlijks hernieuwen. Contracten van onbepaalde duur worden ook niet meer zo gemakkelijk gegeven, misschien is het zinvol om dat ook te bekijken in onze prive-wereld.

Dit is de eerste keer dat ik op een forum onderwerp reageer. Dit is best spannend.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 14th October 2006, 13:36
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Citaat:
Orgineel gepost door Petra Devers
Dit is de eerste keer dat ik op een forum onderwerp reageer. Dit is best spannend.

Gelukt... Proficiat!
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.