actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd May 2013, 12:32
j*chim.janssens j*chim.janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Grobbendonk
Posts: 102
14- en 15-jarige opgepakt voor diefstallen met geweld in Kortrijk

14- en 15-jarige opgepakt voor diefstallen met geweld in Kortrijk
Bewerkt door: redactie
3/05/13 - 12u07 Bron: Belga

De lokale politie van de politiezone Vlas in Kortrijk heeft afgelopen week twee tieners van 14 en 15 jaar oud opgepakt. Volgens de politie worden ze verdacht van diefstallen met geweld in het centrum van de Guldensporenstad.
De feiten waarvan de jonge criminelen verdacht worden, gebeurden tussen 5 maart en 16 april. Volgens de politie sloegen ze zowel in het Begijnhofpark als op het Overbekeplein toe bij klaarlichte dag.

De daders opereerden telkens per twee en hadden het vooral gemunt op handtassen en geld. In één enkel geval werd het slachtoffer bedreigd met een mes.

De verdachten zijn afkomstig uit Harelbeke en Roeselare. De jongeren worden voorgeleid bij de jeugdrechter.

Eigen mening:
Criminaliteit bij de jeugd komt steeds meer voor en neemt ook steeds een andere vorm aan. Vroeger haalden tieners kattenkwaad uit die niemand echt kwaad kon doen. De dag van vandaag plegen ze misdrijven die hen de rest van hun leven zal achtervolgen. De vraag is natuurlijk wiens 'schuld' dit is. Het merendeel wordt op de ouders geschoven maar dit is niet altijd volledig waar. Alhoewel het vaak aan discipline en respect ligt is het niet altijd de fout van de ouders. Er is veel druk onder de jeugd. 'Als mijn vriendjes een iPhone hebben, moet ik dat ook.' Het is aan de ouders te beslissen of ze dat dan ook krijgen. Ouders moeten hun kinderen ook grenzen leren kennen. Als ze de iPhone niet krijgen, stelen ze hem toch gewoon?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th May 2013, 10:36
Stijnvdv Stijnvdv is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Antwerp
Posts: 82
Ik weet niet of het nu iets is van alle tijden, of dat dit iets van de laatste jaren. Wel vind ik het jammer dat deze misdrijven nog gebeuren.

Als ik me niet vergis krijgen misdrijven als deze een lage prioriteit als het op het justitie aankomt. We hebben al heel wat gedetineerden in ons land, we hebben gewoonweg geen plaats voor deze situaties, en al zeker niet als het op minderjarigen aankomt.

Ik ben wel nieuwsgierig naar de reden of de motieven van deze jongeren. Misschien, zoals al reeds vermeld werd, waren deze jongeren rotverwend, kenden ze geen grenzen, kregen ze op een gegeven moment niet wat ze wilden..
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 4th May 2013, 14:26
dries.crauwels dries.crauwels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Essen
Posts: 54
De jongeren gaan steeds jonger en jonger meedoen aan criminele activiteiten. Dit ligt deels aan de ouders van deze kinderen, maar ook voor een groot deel aan het leerkrachten-team die deze jongeren mee hebben opgevoed. Ik wil hieraan volgende link aan toevoegen.Opname: Tieners, Hou ze vast.. Wij (leerlingen van 2Baso) hebben dit filmpje al gezien tijdens de lessen PDV. In deze opname spreekt Peter Adriaenssens over de pubers die los gelaten zijn door de ouders en leerkrachten. Ik denk dat dit filmpje enorm hard aan dit artikel hangt, gewoon al omdat de tieners los gelaten zijn, en dat veel volwassen bang hebben die tieners. Dit met als gevolg dat deze tieners meer durven te doen, onder andere stelen, overvallen enzovoort.

Dit artikel is volgens mij voor ons als leerkracht een waarschuwing die zegt: Leerkrachten, hou deze tieners vast. Breng ze bij wat er mag en wat totaal uit den boze is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.