actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th September 2013, 11:25
L*ndy Luyten L*ndy Luyten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Beerse
Posts: 80
Openbaar Ministerie blundert in zaak mishandeling Eindhoven

Openbaar Ministerie blundert in zaak mishandeling Eindhoven


Openbaar Ministerie blundert in zaak mishandeling Eindhoven Foto:
Het Openbaar Ministerie heeft per ongeluk een te lage straf geëist voor een van de verdachten van de mishandeling in Eindhoven. Dat bevestigt een woordvoerster van justitie. De blunder heeft mogelijk gevolgen voor de hele rechtszaak.

In plaats van een celstraf van twaalf maanden waarvan vier voorwaardelijk, versprak de officier van het Openbaar Ministerie zich en vroeg hij twaalf maanden waarvan acht voorwaardelijk voor de zeventienjarige Tom K. uit Eindhoven. De effectieve celstraf zou dan maar vier in plaats van acht maanden bedragen. Op basis van die eis veroordeelde de rechtbank hem ‘maar’ tot drie maanden cel, plus drie maanden voorwaardelijk.

Het Openbaar Ministerie wil de fout in beroep goedmaken, aldus het Eindhovens Dagblad. Hoe dat in zijn werk zal gaan, is nog niet bekend. ‘Het is een vergissing geweest’, aldus de woordvoerster van justitie.

Grotere gevolgen?

De woordvoerster kan ook nog niet zeggen of de blunder gevolgen gaat hebben voor de hele zaak, waarbij ook meerdere Belgische jongeren veroordeeld werden. ‘In hoger beroep wordt de hele zaak opnieuw gedaan. Alles wordt daarin opnieuw opgenomen.’

Volgens de advocaat van de zeventienjarige jongen gaat het hier om een ‘grove fout’. ‘Ik kan me niet voorstellen dat je zo blundert in zo’n belangrijke zaak’, zegt de man in het Eindhovens Dagblad.

Begin januari werd een 22-jarige man uit Oirschot in Eindhoven belaagd door een groepje jongeren. Het slachtoffer werd tegen de grond gewerkt en meermaals met tegen het hoofd geschopt. Brent L. uit Turnhout en de Nederlander Tom K. werden veroordeeld voor poging tot doodslag. Twee andere minderjarigen uit Turnhout werden eveneens veroordeeld tot jeugddetentie, een vijftienjarige Belg werd dan weer vrijgesproken. Het slachtoffer was teleurgesteld in de vonnissen.

30/09/2013 om 10:39 Bron: De Standaard, M. T. M.

Eigen mening: Ik zou het fel vinden als deze blunder gevolgen zou hebben voor heel de zaak. Dat de anderen minder straf zouden krijgen door deze fout, zou ik zeer straf vinden en ook fout. Ik hoop dat men deze fout kan rechtzetten en dat zo alle relschoppers toch de straf krijgen die ze verdienen. Wel vind ik dat deze zaak te veel aandacht heeft gekregen van de media. er is te veel ophef rond gemaakt en daardoor zijn deze jongeren ook harder aangepakt dan anderen mensen die dit ook doen. Spijtig genoeg gebeuren zo'n dingen vaker, maar omdat deze zaak gefilmd is, hebben deze jongeren de pech gehad dat het filmpje gelekt is en op het nieuws gekomen is en er zoveel ophef rond gemaakt is. Hierdoor is de zaak vooral een sensatiezaak geworden en is het niet alleen nieuws meer.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.