actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th January 2011, 12:10
Eveline.Leysen Eveline.Leysen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 67
N-VA ontgoocheld dat PS niet mee heft in handen wil nemen

Bij N-VA is men ontgoocheld dat de PS niet wil weten van het voorstel van N-VA-voorziter Bart De Wever om de twee winnaars van de verkiezingen, N-VA en PS, het heft in handen te laten nemen. N-VA vindt het jammer dat Di Rupo "zijn verantwoordelijkheid blijft ontlopen".

Over de suggestie van MR-kopman Didier Reynders om tot de zomer een noodregering te vormen, wil de partij geen grote verklaringen afleggen, maar De Wever heeft al herhaaldelijk verklaard dat hij een socio-economische noodregering niet ziet zitten.

Locomotieven
Nadat koninklijk bemiddelaar Johan Vande Lanotte donderdag de handdoek in de ring gooide, stelde N-VA-voorzitter Bart De Wever voor om samen met PS-voorzitter Elio Di Rupo aan de kar te trekken. Volgens hem moeten de twee hoofdrolspelers als "locomotieven" de zaak terug in gang trekken. Di Rupo hield die boot echter meteen af. "Di Rupo en De Wever samen is niet genoeg. N-VA en PS beschikken samen niet over de noodzakelijke tweederdemeerderheid voor institutionele hervormingen", aldus Di Rupo. Bij N-VA betreurt men die afwijzende houding van de PS-voorzitter.

Lat in nota-Vande Lanotte ligt te laag
De Wever toonde zich bereid om desnoods opnieuw alleen aan de kar te trekken. De kritiek dat de N-VA niet bereid zou zijn om een communautair compromis te smeden, is volgens de partij onterecht. "Ook wij willen absoluut een oplossing en hebben daarvoor voorstellen", klinkt het. "Maar het globaal evenwicht dat in de nota-De Wever zat, vinden we niet terug in de nota-Vande Lanotte. De lat in die laatste nota ligt een stuk lager." (belga/eb)

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie...wil-nemen.dhtml (geraadpleegd op 09-01-2011)

Mijn mening:
Het zier er naar uit dat NVA (Bart De Wever) het ook niet klaarspeelt om een goede regering te vormen.
Ik denk dat we al mogen uitkijken naar de verkiezingen, maar wie kan deze moeilijke opdracht wel tot een goed einde brengen?
Om eerlijk te zijn vind ik het voorstel van Bart De Wever, om samen met Elio Di Rupo aan de kar te trekken, geen slecht idee. Ik snap niet waarom Elio Di Rupo het voorstel geen kans geeft.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.