actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th May 2009, 16:19
sofie 07 sofie 07 is offline
sofie
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: borsbeek
Posts: 78
Jury: slachtoffer Nancy heeft schietpartij zelf uitgelokt.

Nancy Claes heeft het aan zichzelf te danken dat haar ex Ronald Beerlings op haar heeft geschoten. Zo besliste de assisenjury donderdag.


Ronald Beerlings, de stukadoor uit Schelle, is enkel schuldig aan poging tot doodslag op zijn ex-vrouw Nancy. En die poging heeft ze dan nog zelf uitgelokt, oordeelde de jury. Voor de moordpoging op haar vriend Luc Van De Putte (56) sprak de jury Ronald vrij. Dat betekent dat hij maximaal vijf jaar achter de tralies kan vliegen. Maandag wordt over die strafmaat beslist.

Blijvende invaliditeit
Op 23 april 2006 vuurde Ronald Beerlings vier kogels af op Nancy en Luc in café De Linde in Hemiksem. Nancy had Ronald na 25 jaar huwelijk verlaten. Ze was een nieuwe relatie begonnen met Luc, al had ze dat nooit met zoveel woorden toegegeven aan Ronald. Luc en Nancy overleefden de schietpartij. Maar Luc hield er een blijvende invaliditeit van 10 procent aan over en Nancy is verlamd aan de benen.

De uitspraak van de assisenjury is verrassend. Ronald zelf heeft altijd toegegeven dat hij Nancy dood wilde en dat hij al weken met het plan in zijn hoofd liep. Een schoolvoorbeeld van voorbedachtheid dus, maar zo zagen de juryleden het niet. Ze gingen helemaal mee met de stelling van meester Jan de Man, Ronalds advocaat. Die vond dat Nancy de schietpartij had uitgelokt door te liegen over haar relatie met Luc.

“Dus bleef Ronald hopen dat ze zou terugkomen”, pleitte hij. ”Maar toen kreeg hij een brief van Nancy’s advocaat. Daarin stond dat hij een slechte vader was geweest en Nancy tijdens hun huwelijk had geïsoleerd. Bovendien eiste Nancy de helft van de spaarcenten. Nu was hij niet alleen zijn vrouw, maar ook zijn geld kwijt.”

Nog opvallender is dat de jury Ronald vrijsprak voor de moordpoging op Luc. Ronald heeft altijd beweerd dat hij niet de bedoeling had om Luc te doden. En dus pleitte Jan de Man dat Ronald schuldig was aan ‘opzettelijke slagen en verwondingen’. Maar zelfs die beschuldiging vonden de juryleden te zwaar. Ook al kreeg Luc vier kogels in zijn lichaam, Ronald had daar volgens hen niks mee te maken. Luc kan dus geen schadevergoeding krijgen van Ronald.

“Zware vergissing”
De slachtoffers reageerden met ongeloof op de uitspraak. “Dit kan toch niet”, zei Jef Vermassen, Nancy’s advocaat. “Dit heb ik mijn veertigjarige carrière nooit gezien. Ofwel is de jury onbekwaam, ofwel emotioneel. In dat geval kan ik alleen maar denken dat er mensen met huwelijksproblemen in de jury zitten en zich om een of andere reden achter Ronald hebben geschaard. Maar dan zijn ze niet objectief en dus niet geschikt om te oordelen. En anders hebben ze de juridische termen gewoon niet begrepen. Ze zijn nochtans goed uitgelegd op het proces."

"Allez, als de beschuldigde en zijn advocaat zélf zeggen dat het voorbedachtheid was, dan ga je als jury toch niet zeggen dat dat niét zo is?”

Vermassen is altijd een voorstander van assisen geweest. “Maar nu begin ik me toch vragen te stellen. Al moet je voor één slechte oogst je schuur niet afbreken. Dit is de eerste vergissing van een jury die ik meemaak. Maar wel een met zware gevolgen. Nancy is nu ook emotioneel verlamd.”

Bron: GVA

Mijn eerste vraag bij dit artikel is : hoe lok je een schietpartij uit?? Ik wist niet dat dit kon. Ik vind het dan ook een belachelijke redenering!![I]Mijn tweede vraag is: wie heeft er geschoten? Ik denk dat iedereen daar hetzelfde antwoord op geeft en dat het de man van Nancy is!! [I]Het is ook heel logisch dat maar 1 iemand ECHT heeft geschoten en dat was hij! HIJ heeft Nancy neergeschoten,niemand anders. HIJ heeft er voor gezorgd dat ze voor heel haar leven in een rolstoel zit!! Maar als we dit land geloven dan mag iedereen op iedereen gaan schieten en er zomaar mee wegkomen!! Want het zou kunnen dat de 'man' van Nancy een enkelband gaat aanvragen, op die manier wordt hij helemaal niet gestraft!! Ik begrijp er echt niets meer van! Als ons land zo verder doet dan wordt criminilatiteit op de duur nog beloond!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.