actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th May 2009, 16:12
Gitte Leenaerts Gitte Leenaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Loenhout
Posts: 112
Colruyt haalt zuurkool met kakkerlakken uit rekken

Colruyt haalt zuurkool met kakkerlakken uit rekken

In geen enkele Belgische Colruyt vind je vandaag nog zuurkool van William Saurin. De blikken werden weggehaald, nadat een Wilrijkenaar zaterdag kakkerlakken in zijn choucroute had gevonden.

“Ik was zaterdag in de Colruyt in de Laarstraat in Wilrijk”, vertelt Danny Moerenhout. “Ik had goesting in cassoulet, maar thuis bleek dat ik een verkeerd blik had gekocht. Choucroute met worstjes en spek dan maar.” Het ging om ‘gegarneerde zuurkool met witte wijn’ van het merk William Saurin.

“Bij het opeten kraakte er plots iets in mijn mond. Ik dacht aan zo’n peperbolletje, maar het smaakte vies. Ik haalde het uit mijn mond en het was, volgens mij, een kakkerlak. De pootjes waren duidelijk zichtbaar. In de zuurkool die me restte - alles was bijna op - vond ik nog een tweede beestje en iets wat een vleugel zou kunnen zijn.”

Geld terug
Moerenhout kon er smakelijk om lachen, maar keerde toch terug naar de Colruyt. “Onmiddellijk werd de klacht genoteerd. Ze hielden de beestjes ook daar. Ik kreeg een nieuw blik of mijn geld terug. Ik koos toch maar dat laatste (lacht).”

Een forse reactie van Colruyt liet niet op zich wachten.

“Wij zijn die man dankbaar”, zegt woordvoerder Tim De Meyer. “Bij de minste schijn van risico wordt een product standaard uit de rekken gehaald. Dat gebeurde hier ook, in alle Belgische vestigingen. Wij verkopen die zuurkool pas opnieuw als we garanties hebben. Trouwens, wie nog zo’n blik heeft gekocht, mag het terugbrengen en krijgt zijn geld ook terug. De leverancier werd door ons eveneens in kennis gesteld.” Nu is het aan hem om uit te zoeken hoe de insecten in de zuurkool terecht zijn gekomen.
03/05 GVA

Eigen mening:
Dat er nog steeds vanalle vuiltjes in je eten terecht kunnen komen is hier een bewijs van. Zelden komt het nog voor, maar hier hebben we er ééntje. Dit is het bewijs dat we toch nog wel steeds goed moeten opletten met ons eten, ook doet de voedselgezondheid zo zijn best. Ik denk niet dat we dit moeten bekijken als een grote fout maar eerder als een bizarre gebeurtenis. Maar let voortaan wel sterk op als je nog eens zuurkool van het merk William Saurin koopt.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th May 2009, 18:40
Tinne Schrauwen Tinne Schrauwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Loenhout
Posts: 177
Ik heb ooit (in mijn jonge jeugd) vakantiewerk gedaan in een fabriek dat groenten -en fruitconserven produceert. In de zomermaanden waren het krieken die gesorteerd moesten worden. Ik moet eerlijk toegeven: sindsdien eet ik geen krieken meer. De krieken worden eerst gewassen en vervolgens komen ze op een band terecht. De werknemers moeten deze sorteren. Deze band gaat zo snel en er liggen zoveel krieken op dat je onmogelijk alles kon controleren. In de periode dat ik daar vakantiewerk deed, werden er massa's rotte krieken en zelfs vogeltjes gevonden in de bokalen. Ik denk dat je zou schrikken wat er allemaal van viezigheid in bokalen zit!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.