actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th November 2014, 09:34
l*tte.demeulder l*tte.demeulder is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Zoersel
Posts: 145
Kapitein van Zuid-Koreaanse ferry veroordeeld tot 36 jaar cel

Kapitein van Zuid-Koreaanse ferry veroordeeld tot 36 jaar cel

In Zuid-Korea is de kapitein van de veerboot die in april zonk, veroordeeld tot 36 jaar cel. Het Openbaar Ministerie had de doodstraf gevraagd.
Volgens een vertegenwoordiger van het parket draagt de 69-jarige kapitein Lee Joon-seok de "meest directe en zwaarste verantwoordelijkheid" want "hij verliet het vaartuig zonder iets te ondernemen om de passagiers te redden". "Tijdens het gerechtelijk onderzoek probeerde hij zich te rechtvaardigen en heeft hij gelogen. Hij toonde geen enkele wroeging."

De veerboot Sewol met aan boord 476 mensen, onder wie 325 scholieren op schoolreis, kapseisde op 16 april voor de zuidwestelijke kust van Zuid-Korea. Minstens 292 mensen kwamen om het leven, 12 opvarenden zijn nog altijd vermist.

Bron: De Redactie

Mening:
Ik denk dat vele onder ons deze ramp nog wel herinneren. Ook al is het een ramp van enkele maanden geleden die op 16 april plaats vond. Deze ramp is in ieder geval in mijn geheugen blijven zitten. Niet enkel door de vele dode, maar vooral door de kapitein. Vroeger als ik klein was zag ik altijd in filmpjes of hoorde ik in verhaaltjes dat de kapitein zijn schip nooit verlaat. Zelfs niet als dat betekent dat hij zelf om het leven zou komen. En deze kapitein heeft nu juist het tegenovergestelde gedaan. Hij heeft zijn schip verlaten en alle passagiers in gevaar gebracht door hen niet te helpen. Ik begrijp niet dat iemand gewoon kan vertrekken zonder mensen te helpen, willen helpen. Hij heeft niet eens moeite gedaan om te kijken of hij iemand kon helpen. Dit vind ik persoonlijk een schande. Ik vind dat je mensen moet helpen en liefst zoveel mogelijk als je kan. Maar natuurlijk begrijp ik wel dat je u eigen leven wel in veiligheid wilt houden. Hier zijn verschillende manieren voor. Je moet het enkel willen. Het maakt eigenlijk niet uit wie je bent, of je nu kapitein of matroos of een passagier bent. Helpen kan iedereen proberen. Maar toch zeker de kapitein. Hij was verantwoordelijk voor de passagiers van dit schip en hij heeft die verantwoordelijkheid gewoon letterlijk overboord gesmeten. Dit toen hij zelf het schip heeft verlaten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.