actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th October 2007, 17:14
sofie 07 sofie 07 is offline
sofie
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: borsbeek
Posts: 78
Hasselaar vrij uit Amerikaanse gevangenis

Datum : 02/10/2007

De Hasselaar die sinds augustus opgesloten zat in een gevangenis in Kentucky, is door de rechter vrijgelaten. De 18-jarige reisde naar de VS om er af te spreken met zijn 16-jarige chatvriendin. Het meisje bleek echter slechts 13 te zijn. De jongeman werd opgepakt.

De arrestatie van de 18-jarige Hasselaar die z’n 13-jarige chatvriendin ging opzoeken in Kentucky, was groot nieuws in de plaatselijke media. De jongeman werd er begin augustus ingerekend door de sheriff van Harlan County, een notoir pedofielenjager.

De 18-jarige Limburger leerde het meisje uit Harlan, Kentucky kennen via Myspace, een vriendengemeenschap op het internet. “Ze hadden een gelijkaardig profiel en begonnen daardoor met elkaar te chatten,” aldus Gerald Corthouts, de advocaat van de familie van de Hasselaar.
Na verloop van tijd communiceerden ze via de webcam en wisselden ze seksueel getinte beelden en foto’s uit. Ze waren verliefd en spraken af dat hij haar zou komen opzoeken in Amerika.
Corthouts: “Hij was ervan overtuigd dat ze 16 jaar oud was. Dat had ze immers altijd gezegd.” Naar verluidt ziet het meisje er veel ouder uit dan 13.

De ouders van de Hasselaar waren volledig op de hoogte van zijn reisplannen. “Ze wisten dat hij een vriendin ging bezoeken en hebben de vlucht zelfs betaald. Ze zagen de trip als een cadeau voor hun zoon omdat hij z’n middelbare studies met succes had afgerond.” Ook de ouders van zijn Amerikaanse vriendin wisten zogezegd van zijn komst. “Zo heeft zij het altijd naar hem toe voorgesteld.”

De jongeman werd na een telefoontje gearresteerd door de plaatselijke sheriff en vier van z’n hulpsheriffs. Hij werd beschuldigd van het bezit van seksueel expliciete beelden van een minderjarige en van het pogen te verleiden van een minderjarige via elektronische weg. In de plaatselijke media pakte de sheriff zwaar uit met de arrestatie. “Mensen denken altijd maar dat zoiets enkel gebeurt in de grote steden, maar de gebeurtenissen hebben bewezen dat het ook hier, in het landelijke Harlan County, kan voorvallen...”
De Hasselaar werd door hem bestempeld als een roofdier dat via het internet op zoek is naar seks.

Dat de sheriff een voorbeeld heeft willen stellen met de arrestatie van de Limburger is niet verwonderlijk. In Amerika wordt een sheriff immers politiek verkozen. In Lipfirds kiescampagne stond de jacht op seksueel delinquenten (hijzelf noemt ze consequent “predators” of “roofdieren” op z’n website) centraal.

"Maanden had ik gespaard voor deze reis. Ik was echt verliefd op haar. We chatten al meer dan twee jaar met mekaar," zegt de Hasselaar. Hij ontmoette het meisje met haar mama voor het eerst in de bioscoop in Kentucky en werd daarna op 3 augustus in zijn hotel opgepakt.

Volgens de Hasselaar was het niet de moeder van het meisje die naar de sheriff heeft gebeld. Zijn vriendin en haar mama vinden dit alles vreselijk voor hem. Ze bezochten hem geregeld in de gevangenis en gaven hem geld.

bron: gva online

Ik vind persoonlijk dat het meisje van 13 jaar in deze zaak gestraft moet worden!
We weten natuurlijk niet wie wat heeft verstuurd en wie begonnen is met foto's te versturen, maar het meisje heeft gelogen over haar leeftijd en heeft die jongen goed liggen gehad. Blijkbaar was de jongen echt verliefd geworden en heeft hij duizenden euro's gespaard om naar Amerika te reizen voor daar dan in de cel te belanden.Dat meisje heeft dan toch echt niet nagedacht over de gevolgen! Als ze van het begin had gezegd dat ze 13 was in plaats van 16 dan was dit allemaal niet gebeurt. Dus is zij eigenlijk de schuldige in deze zaak. Gelukkig hebben het meisje en haar moeder de jongen heel de tijd gesteund en geen klacht ingediend.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th October 2007, 18:14
Sanne.Vosters Sanne.Vosters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Noorderwijk
Posts: 109
Ik vind ook dat het meisje de schuldige in de zaak is. Ik vind dat je niet liegt over je leeftijd op de chat. Zoals vele pubers proberen de chats wel eens uit, en dan loggen ze zich in op een andere naam en soms liegen ze over hun leeftijd. Maar in deze zaak, tussen de Hasselaar en het meisje, gaat het al over een lange termijn (2 jaar). Ze hebben al veel met elkaar gesproken, en ze stuurden zelfs foto's van elkaar door. En als je dan zegt dat je 16 bent, terwijl je eigenlijk 13 jaar oud bent, vind ik het wel de fout van het meisje. De 18-jarige jongen doet alle moeite van de wereld om een vlucht naar Amerika te plannen. De Hasselaar gaat naar Amerika om daar eigenlijk in de gevangenis te zitten. Het is heel vriendelijk van het meisje en haar moeder om hem te komen bezoeken in de gevangenis.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 11th October 2007, 16:35
Lien.Luyten Lien.Luyten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Noorderwijk
Posts: 86
Ik vind eigenlijk niet dat er een echte schuldige is in de zaak. Oké, het meisje had echt niet mogen liegen over haard leeftijd, waarschijnlijk had ze schrik dat de jongen kwaad zou zijn, of geen contact meer zou zoeken als ze haar echte leeftijd vertelde. Ik las ergens dat de moeder van het meisje gezegd had, dat haar dochter met de Hasselaar mag daten als ze 16 is, want "misschien is hij wel de ware". Wat ik heel straf vind van een moeder om zo iets te zeggen, maar het kan natuurlijk.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 11th October 2007, 17:00
Tinne Schrauwen Tinne Schrauwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Loenhout
Posts: 177
Wat had het nut van de gevangenisstraf van de Hasselaar? Hij is niet eens schuldig. Het meisje had nooit mogen liegen over haar leeftijd tijdens de chat, maar dit gebeurt meer dan je denkt! Ok een leugentje om bestwil kan eens voor 1 keertje, maar hierover lieg je toch niet? Nu is het wel zo: chatten is nooit veilig. Je moet elkaar al goed kennen vooraleer je echt afspreekt. Ik vind het zoiezo niet verstandig om af te spreken met je chatpartner, ok na 2 jaar chatten zou je je chatpartner wel moeten kennen. MAAR je weet nooit met wie je chat of welke bedoelingen je chatpartner heeft...
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 12th October 2007, 13:13
jo.guns jo.guns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Vosselaar
Posts: 139
Ik vind, net als Lien, ook dat er niet echt een schuldige is in deze zaak.
Ik heb de aflevering over deze zaak gezien op koppen en ik vond de manier waarop de sheriff sprak toch ook wel een beetje overdreven. Hij deed net of de Hasselaar een pedofiel was.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.