actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Mensenrechten
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd November 2014, 12:54
Lennart.G*ootjans Lennart.G*ootjans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: westmalle
Posts: 50
Nederlands echtpaar leeft al maanden in bushokje

Nederlands echtpaar leeft al maanden in bushokje

Een echtpaar uit Almere leeft al drie maanden in een bushokje bij een industrieterrein. De hulpdiensten hebben moeite een geschikte opvangplek te vinden voor het stel, zo meldt Omroep Flevoland. De vrouw is meervoudig gehandicapt en zit in een rolstoel.
Het stel werd in april uit hun huis gezet. In eerste instantie bood een kennis opvang aan. Maar omdat die situatie onhoudbaar was, kwamen de man en vrouw begin augustus op straat terecht. Sindsdien leven ze met hun huisdieren in een bushokje.

Het stel was noodopvang in Baarn aangeboden, maar dat sloegen ze af, omdat ze dan van elkaar gescheiden zouden worden. De GGD (Gemeenschappelijke Gezondheidsdienst) laat weten voorlopig geen passende oplossing te hebben.

Tijdens tv-opnamen van Omroep Flevoland vrijdagmiddag werd bekend dat het stel dit weekeinde terecht kan bij het Leger des Heils in Almere Buiten. Hoe het daarna verder moet is nog onduidelijk.

Eigen mening: Ik vind dit echt een schande wat hierin wordt verteld. Ik kan dit ook nog posten op het forum gezondheid, maar het artikel paste beter bij het forum over de mensenrechten. Er worden hier veel te veel mensenrechten geschonden vind ik. Dit is ontoelaatbaar. Toen ik dit artikel las werd ik gewoon boos. Dit mag normaal niet gebeuren vind ik. Ik kan hier van afleiden dat de uitkeringen en opvangcentrums van Nederland wel heel slecht worden beleid. Ik snap niet hoe dat die mensen het zeven maanden hebben overleefd zonder een dak boven hun hoofd. Een raar geval vind ik ook dat ze pas echt werden geholpen vanaf dat de media zich er mee heeft bemoeit. Er zullen waarschijnlijk nog zo'n gevallen zijn in Nederland waar mensen zonder dak boven hun hoofd moeten leven. Ze zouden hier dringend iets moeten aan doen.

Bron: AD.nl Krant: het Laatste Nieuws Datum: 2/11/2014
Site: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...-bushokje.dhtml
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.