actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th December 2013, 23:56
Mathias.D*proost Mathias.D*proost is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 20
Opgelet: Massale BOB-controles dit weekend

Dit weekend zijn er in het hele land massale alcoholcontroles gepland, met het oog op de eindejaarsfeesten. Dat zal ook 's nachts en op onverwachte locaties gebeuren, schrijft Het Laatste Nieuws.

Zowel de federale als de lokale politie organiseert grootscheepse controles. Het is de bedoeling dat de politie deze keer heel gericht op zoek gaat naar dronken chauffeurs. De acties zullen dus vooral 's nachts plaatsvinden. Er wordt bovendien postgevat op typische 'vluchtwegen', die fuifnummers met een glas te veel op nogal eens kiezen om de bekende controle-locaties te vermijden.

Eerste grote test

De actie kan beschouwd worden als een eerste grote test voor de BOB-controles 'nieuwe stijl', na kritiek op de vele onzinnige alcoholtests overdag. Eerder klaagde politievakbond NSPV erover dat slechts één op de zes controles 's nachts plaatsvinden. (Belga/AVE)


Mening: Ideaal artikel om mijn twintigste post te bewerkstelligen, aangezien ik hier al jaren dezelfde mening over heb. Ik vind dat ze dronken bestuurders niet hard genoeg kunnen straffen. Ze mogen van mij de boetes met vele euro's verhogen bij het overtreden van de alcoholgrens. Ik vind rijden met teveel alcohol in het bloed echt onverantwoord. Je brengt niet alleen jezelf in gevaar maar ook eventuele medepassagiers en andere bestuurders op de openbare weg. Ik vind dat ze hier nog strenger en vaker op moeten controleren.

Bron: http://www.knack.be/nieuws/belgie/o...mal-119914.html
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 29th December 2013, 17:32
Wannes.Daems Wannes.Daems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 32
Ik vind dit zelf een zeer goed initiatief. Het is enorm onverantwoord om dronken achter het stuur te zitten. Toch snap ik ook niet goed waarom ze slechts 1 op 6 controles 's nachts doen. Uiteraard zullen er tijdens de feestdagen overdag ook wel dronken mensen achter het stuur zitten. Maar 's nachts is dit percentage toch massa's hoger. Ik denk dat ze beter slechts één controle overdag doen en de overige zes 's nachts. Op die manier zal de BOB-controle pas werkelijk resultaten boeken.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 31st December 2013, 17:15
Thomas.Schellekens Thomas.Schellekens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Beerse
Posts: 95
De massale BOB - controles hebben naar mijn gevoel hun doel niet gemist. Maar zijn ze wel zinvol als ze goed aangekondigd en vaak alleen op 'risico - momenten' worden opgestart? Misschien wel, maar eigenlijk zou een plichtbewuste burger iedere keer zijn verantwoordelijkheid moeten nemen en niet alleen op de dagen dat er controles kunnen zijn. Helaas is het tegendeel al zo vaak bewezen, en de controles zijn echt nog wel nodig. De ernst zien sommige mensen nog over het hoofd.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.