actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th November 2017, 20:34
Ruben.C*vens Ruben.C*vens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2017
Locatie: Herenthout
Posts: 20
Exclamation Ringtone met ‘Allahu Akbar’: twee perrons ontruimd in Gent Sint-Pieters

BRON: https://www.hln.be/nieuws/binnenlan...eters~a7326b3f/

Auteur artikel: Jeffrey Dujardin


De perrons 11 en 12 van het station Gent Sint-Pieters zijn deze namiddag tussen 15.23 uur en 15.57 uur ontruimd. “Een politiemedewerker in burger merkte op de trein drie verdachte personen op”, duidt de spoorwegpolitie. Ze hadden zware rugzakken bij en discussieerden hevig. Toen een van hun gsm’s afging waren op de ringtone de woorden ‘Allahu Akbar’ te horen. Een sweeping van de perrons leverde niets op.
De politiemedewerker in burger merkte volgens de spoorwegpolitie drie mannen op die heel zware rugzakken bij zich hadden. Hun gedrag was voor de politie voldoende om een melding te maken van verdachte gedragingen gelinkt aan terrorisme. Eens in Gent, stapten de drie mannen af en gingen ze op in de massa. “Er is nu geen sprake van een directe dreiging”, klinkt het bij de politie. “De collega heeft gedaan wat hij moest doen, maar waarschijnlijk gaat het gewoon om mensen die hun geloof heel direct uiten.”

Het treinverkeer op de sporen 11 en 12 werden tijdelijk stilgelegd en de perrons werden ontruimd terwijl de hulpdiensten een sweeping uitvoerden. Daarbij werd niets aangetroffen. “Er werd wel een persoon aangehouden die illegaal in het land verblijft, maar uit de bewakingscamerabeelden blijkt dat de man niets met de feiten te maken heeft”, aldus de politie.

Mijn mening: ik vind dit geval nogmaals een bewijs van ons vermogen als Belg om nogal snel te oordelen, en soms 'te' snel in zaken op te gaan. In bang zijn zijn we blijkbaar kampioen geworden, het minste dat er op straat gebeurd of het minste geluid baart ons zorgen, terwijl de échte criminelen dikwijls elders te vinden zijn dan waar de mens ze in het algemeen zoekt.

Maar een oplossing voor dit probleem zie ik nog niet direct, en ik denk ook niet dat iemand ze snel zal vinden. De angst na de terreuraanslagen zit er blijkbaar namelijk nog te dik in.

Laatst aangepast door Ruben.C*vens : 10th November 2017 om 20:44.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.