actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th April 2018, 18:57
maxim.g*ris maxim.g*ris is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Poederlee
Posts: 47
Europese primeur in Blankenberge: meeuwen krijgen de pil

Europese primeur in Blankenberge: meeuwen krijgen de pil
Tactiek al jaren beproefd op San Marcoplein in Venetië

11-04-18, 17.12u - Redactie - Bron: VRT NWS
Opgehaald van : https://www.demorgen.be/binnenland/...e-pil-b311ca4b/

[B]Blankenberge gaat als eerste Europese badstad de meeuwenpopulatie inperken door ze anticonceptie te geven. De vogels veroorzaken al jaren overlast: ze vallen toeristen aan en pikken in vuilniszakken.[/B]

Het initiatief volgt het voorbeeld van de Limburgse stad Tongeren. De duiven krijgen er al een jaar de pil. De populatie is met een derde afgenomen.

De Lummense dierenarts Pieter Colla begeleidt het project in Tongeren en gaat zijn geluk nu in Blankenberge beproeven. Dat zal niet eenvoudig zijn, want meeuwen, die de anticonceptie via eten moeten binnenspelen, eten niet allemaal samen en op hetzelfde ogenblik, in tegenstelling tot duiven.

Het Italiaans farmaceutisch bedrijf dat de medicatie ontwikkelt, komt ook een kijkje nemen in Blankenberge, weet VRT NWS. Op het San Marcoplein in Venetië wordt de pil al jaren toegediend aan duiven.

Mijn mening:

Een heel goede manier om de meeuwenpopulatie in toom te houden! Dit is nu eens het probleem aanpakken bij de wortel. De dieren hebben hier absoluut geen last van denk ik, ik ben dan ook geen dierenarts. Wel weet ik dat de dieren liquideren of het probleem aanpakken op een meer geweldadige manier ook werkt, maar ik ben blij dat ze voor deze oplossing hebben gekozen. Als ik lees dat in Tongeren de duivenpopulatie met 33% is afgenomen, dan heb ik er het volste vertrouwen in. Toen ik de titel las moest ik toch even lachen, maar na het lezen van het artikel sluit ik me aan bij deze manier van werken. We weten allemaal dat meeuwen de sfeer op het strand toch een beetje slechter maken, met hun lawaai, uitwerpselen en wispelturig gedrag. Maar ik denk dat iedereen ook opgelucht is dat er een vreedzame manier is om het probleem aan te pakken!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:29.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.