actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st May 2013, 16:41
E*ilie.Payne E*ilie.Payne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 101
Brussel begeleidt beginnende fietsers naar het werk

De Brusselse staatssecretaris voor Mobiliteit, Bruno De Lille, en de fietsverenigingen trappen morgen de vierde editie van 'Bike Experience' op gang. Twee weken lang, van 2 tot 17 mei, gaan 404 fietsers de uitdaging aan om met de fiets naar het werk te rijden.

De deelnemers volgen vooraf de opleiding 'fietsen in de stad' en krijgen persoonlijke coaching tijdens de eerste drie dagen van 'Bike Experience'. Zo krijgt elke beginnende fietser een ervaren fietser als coach toegewezen die hem 's ochtends en 's avonds begeleidt op zijn woon-werktraject.

"Wie eenmaal van het fietsen in Brussel proeft, is vaak gewonnen voor het leven. Veel mensen hebben zin, maar durven de stap niet alleen zetten. Om ze dat extra duwtje in de rug en nuttig advies te geven, organiseren de Brusselse fietsorganisaties (Pro Velo, GRACQ, Fietsersbond, CyCLO, Les Ateliers de la rue Voot) sinds 2010 'Bike Experience'.

Bron: Het Laatste Nieuws, 01/05/2913 http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...-het-werk.dhtml

Persoonlijke mening

Ik vind dit een enorm goed initiatief. Van overal wordt er gevraagd om met de fiets te rijden voor korte afstanden. Ze hebben gelijk natuurlijk. Het is milieubewust en soms zelfs veel sneller dan in de spits te staan. Je bespaart veel aan benzine én je hebt ineens je lichaamsbeweging. Maar begin er maar eens aan. Ik begrijp ook zeker dat als je een zakenman bent in Brussel dat het anders is om met de fiets te rijden als een student hier in Vorselaar. Ik denk dat heel veel mensen toch het gemak van een auto verkiezen. Ik hoop dat dit inderdaad mensen gaat stimuleren om met de fiets naar het werk te gaan, zoals ze in gedachten hebben. Leuk initiatief maar ik heb er toch mijn twijfels bij.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.