actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #2  
Oud 26th October 2012, 11:17
Kristof.VanDyck Kristof.VanDyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 109
Ik hoorde deze morgen op de radio dat er veel 'oudere' mensen werken bij Ford Genk. Dit betekent dat deze werknemers er al vele jaren dienst op hebben zitten.
Als je dan zomaar iemand ontslaat die er bijvoorbeeld al meer dan dertig jaar dienst op heeft zitten, is 77 000 euro (echt) niet veel.
Zeker niet als je dit gaat vergelijken met de ontslagpremies van Opel Antwerpen en Volkswagen Vorst.

Hierbij wil ik vermelden dat het woord ontslagpremie eigenlijk heel slecht gekozen is. Waarom zou je geld dat je krijgt voor een ontslag beschouwen als een premie?!

Verder is het voor de 'oudere' generatie een pak moeilijker om terug opnieuw werk te vinden. Ik hoop dat dit niet het geval is, maar ik vrees ervoor.
Zoals Seppe al aanhaalt, zal deze 77 000 euro snel opgesoupeerd zijn als zij op korte termijn geen werk vinden.
Ik hoop dat de vakbond er in slaagt om een hogere 'ontslagpremie' te bekomen. Dit vooral voor deze 'oudere' werknemers.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.