actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th February 2014, 11:29
J*ll.Verboven J*ll.Verboven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 143
Toen gepest als 'rosse puistenkop'... nu topmodel

Toen gepest als 'rosse puistenkop'... nu topmodel

Louis Evans, nu 22, werd als kind gepest met zijn rode haren en zijn gezicht dat vol met sproeten en acne stond. Ze noemden hem 'rusty' (iets als 'roestkop'). Vandaag neemt hij wraak op zijn pesters: Louis Evans is tegenwoordig een gevierd topmodel.

Louis Evans, uit het Engelse dorpje Lowestoft, komt van ver. Als kind werd hij uitgelachen met zijn rosse haardos en zijn sproeten. Toen hij de tienerjaren indook, speelde de acne ook nog eens heel erg op. De 'rosse puistenkop' kon bovendien maar geen lief krijgen. Hij ging van school en kwam terecht in een saaie telefoonjob.

"Het was lastig opgroeien in zo'n klein dorp", zegt Evans. "De mensen in Lowestoft zijn niet bepaald breeddenkend. Ik weigerde het mij aan te trekken en het te laten knagen aan mijn zelfvertrouwen."

Twintig

En toen werd Louis 20. Plots kwamen zijn jukbeenderen veel beter tot hun recht en de acne verdween. Zijn uiterlijk begon op te vallen, ditmaal op een positieve manier. Hij liet zijn job voor wat ze was en trok naar Londen. Aangemoedigd door zijn moeder ambieerde hij er een moddelencarrière. "Ik had altijd al een geweldige drive, veel ambitie en bakken energie", zegt Louis. "Maar ik wist er geen blijf mee. Niets wat ik ondernam, leek te lukken. En toen verhuisde ik naar Londen, en viel alles in zijn plooi."

Dat kan je wel stellen, inderdaad! Louis vond onderdak bij topbureau 'Booking Models' en was al te zien op de catwalks van de London Fashion Week, in de Britse Vogue en binnenkort ook op de Modeweek van Milaan.

Eat this, pestkopjes!

Bron:
http://www.hln.be/hln/nl/17541/Het-...-topmodel.dhtml

Mening:
Ik vind het altijd jammer te horen dat iemand uitgelachen wordt om zijn/ haar uiterlijk. Het is niet omdat iemand er 'anders' uitziet, dat deze persoon minderwaardig ofzo is.
In dit artikel geeft de gepeste aan dat hij weigerde zich iets aan te trekken van de opmerkingen van anderen. Dit vind ik zeer sterk! Het is niet iedereen gegeven zo sterk in de schoenen te staan. Het is al meer dan eens in het nieuws geweest dat mensen bezwijken onder de druk van buitenaf...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 27th February 2014, 21:18
g*elle.jansen g*elle.jansen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 100
Zoals Jill al zei is het inderdaad jammer dat er nog altijd kinderen/mensen gepest worden. Ik vind het verschrikkelijk dat er nog altijd mensen zijn die andere mensen pesten omwille van eender welke reden. Pestgedrag heeft niet alleen een enorme invloed op de persoon in kwestie, maar ook op de familie, de vrienden, de samenleving,... Ik ben blij dat er nog mensen zijn die er sterker uitkomen in plaats van zich te laten wegkwijnen want dat is wat er vaak gebeurt. Dit is zeker een voorbeeld voor kinderen/volwassenen die gepest worden, maar ik vind in de eerste plaats dat het pesten wel eens mag ophouden. Natuurlijk is dat geen gemakkelijke zaak, maar je kan sowieso door kleine acties al kleine dingen veranderen of enkele personen helpen. Net zoals Ketnet de pestmove en het liedje heeft bedacht, vind ik dat we meer moeten om pesten te verminderen/doen verdwijnen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.