actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th May 2018, 11:57
Björn.R*ombaut Björn.R*ombaut is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Noorderwijk
Posts: 31
Thumbs down Marc Dutroux schrijft brief met excuses aan slachtoffers: "Hij neemt zijn verantwoord

Een brief waarin Marc Dutroux berouw toont, wordt binnenkort - wellicht nog voor de zomervakantie - naar de slachtoffers en de ouders van de slachtoffers gestuurd. Dat zegt zijn advocaat Bruno Dayez donderdag in een interview met Le Vif/L'Express. Dayez verzekert dat het berouw geen uiterlijke schijn ('façade') is.

Met het akkoord van zijn cliënt is Dayez de brief aan het schrijven. De advocaat schrijft die als 'woordvoerder' van Marc Dutroux, luidt het. De misdadiger zal zijn spijt uitdrukken over wat er is gebeurd. "Er zullen antwoorden instaan op bepaalde vragen die de families van de slachtoffers zich nog stellen", aldus Dayez, die vorig jaar akkoord ging om Dutroux te vertegenwoordigen bij zijn vraag om voorwaardelijk in vrijheid te worden gesteld.

"Ook al betwist hij bepaalde zaken en ook al beschouwt hij zichzelf niet als een absoluut monster, hij is zich wel degelijk bewust dat hij niet per ongeluk in de gevangenis zit. (...) Hij neemt zijn verantwoordelijkheid op." De advocaat hekelt in het interview nog eens de "betreurenswaardige" detentie-omstandigheden van zijn cliënt. "Een cel van 9 vierkante meter waar hij maar zelden uitkomt en een zo goed als volledig isolement."

Eigen mening:
Ik vind dat mensen die zulke misdaden begaan hebben eigenlijk het recht niet meer hebben om de geteisterde families nog te contacteren, hij heeft momenten gehad om zich te verantwoorden voor wat er zich heeft afgespeeld en hij heeft deze koelbloedig geweigerd. Hoe durft hij eigenlijk nog? Na wat hij deze ouders en kinderen heeft aangedaan. Bij mij zijn zulke mensen nog minder waard dan de koude straatstenen. Nu haalt hij oude herinneringen terug naar boven die misschien al een plaats gekregen hadden. Ook de pogingen om terug vrijgesproken te worden vind ik eerlijk gezegd niet normaal, zulke mensen verdienen het niet meer om ooit nog een stap vrij te zetten. Maar dat is natuurlijk mijn mening.

Bron: De Morgen, 11.43h, 24/05/2018
https://www.demorgen.be/nieuws/marc...id-op-bc422c7b/
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:39.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.