actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd May 2013, 11:39
G*iet.Boden G*iet.Boden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zoersel
Posts: 109
Man mishandelt vrouw en kinderen jarenlang

MECHELEN - Een 54-jarige man van Tunesische afkomst riskeert een celstraf van drie jaar voor zwaar intrafamiliaal geweld. Jarenlang sloeg hij zijn vrouw en kinderen.

Beklaagde Mohamed B. woont al vele jaren in ons land. ‘Dertien jaar lang moesten de vrouw en zijn drie kinderen (eentje van 10 en een tweeling van 12) vernederingen en klappen incasseren’, zei openbaar aanklager Nathalie Van de Weyngaert. ‘Jarenlang zweeg het gezin over het geweld maar op 20 juni van vorig jaar sloegen de stoppen bij Mohamed helemaal door. Hij greep zijn vrouw bij de keel en sloeg haar een blauw oog. De vrouw kon het niet meer aan en stapte met haar kinderen naar de politie.’

De politie startte een onderzoek en kwam te weten dat B. zijn kinderen tegen de muur zette en hen met een broeksriem afranselde. ‘Een van hen maakte op school een tekening waarop te zien was hoe hij zijn vader doodschoot. Dat zegt genoeg over het zware geweld waarmee ze bijna dagelijks werden geconfronteerd,’ aldus Van de Weyngaert.

Lachen

Mohamed zelf ontkende de feiten niet. Hij had zijn lederen riem bij en demonstreerde hoe hij ermee sloeg. ‘De kinderen moesten er zelfs mee lachen’, probeerde hij de ernst van de feiten te minimaliseren.

De verdediging onderstreepte dat B. een harde werker is. ‘Hij had maar één zaak voor ogen: veel geld verdienen voor zijn gezin. Hij werkte zelfs dag en nacht. Hij kocht twee woningen in Mechelen, die hij zelf helemaal heeft gerenoveerd.’

Het openbaar ministerie vorderde drie jaar cel waarvan de helft met probatie-uitstel. De raadsman vroeg om geen effectieve straf op te leggen omdat de geweldenaar dan in de financiële proberen zou komen. Rechter Suzy Vanhoonacker velt een vonnis op 27 mei.

Bron : http://www.nieuwsblad.be/article/de...130429_00560478

Mening : Ik vind het schandalig dat deze man enkel een celstraf van drie jaar riskeert. Naar mijn mening is dit veel te weinig. Zijn kinderen en vrouw hebben een heus trauma opgelopen, terwijl de dader binnen drie jaar al zou kunnen vrijkomen. Ik vraag mij af met welk gevoel de slachtoffers zullen rondlopen als ze weten de dader terug vrij rondloopt. Volgens mij zullen zij hier psychologisch last van ondervinden en dit is niet te onderschatten. Het lijkt mij een betere oplossing om deze gewelddadige man, op zijn minst, een of ander cursus te laten volgen om zijn agressiviteit af te leren. Plus een serieuze celstraf uiteraard.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.